اجرای ۳۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در زنجان/ ۱۴۶ پروژه توسط سپاه استان زنجان افتتاح می شود

طهماسبی تعداد پروژه های سپاه در بخش های پدافند غیرعامل، بسیج سازندگی وقرارگاه پیشرفت و آبادانی استان را ۱۳۹۴ پروژه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۶ قابل افتتاح، ۱۲۴۸ پروژه در حال اجرا و ۱۶۰ پروژه آماده کلنگ‌زنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سردار ابوالفضل طهماسبی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: هر ساله برنامه های متعددی در این هفته با حضور گسترده بسیجیان برگزار می شود که امسال "بسیج خدمتگزار ملت ایران" به عنوان شعار این هفته پيش بينی شده است.

 

 

جانشین سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه از 29 آبان تا 5 آذر به عنوان سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل نامگذاری شده است، تصریح کرد: برنامه های این هفته با هدف تجلی اعتلای بسیج با تبیین مجاهدت های انجام شده در عمر 43 ساله بسیج است اجرا می شود.

 


این مسئول با یادآوری اینکه بسیج برگرفته از تدابیر امامین انقلاب است گفت: سیاست های برنامه های این هفته ارائه تصویر حقیقی بسیج و خدماتی که به مردم ارائه می شود است. همچنین معرفی اسوه های معرفتی بسیج به عنوان پرچمداران نوین اسلام و تدوین مکتب بسیج و انعکاس قابلیت ها و حماسه افرینی بسیج در طول انقلاب از دیگر سیاست های برنامه های این هفته است.

 


طهماسبی با اشاره به اینکه زیباترین جلوه های بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: بسیج توانست از کشور دفاع کند و کارنامه درخشان بسیج بر دشمن نیز پوشیده نیست. بسیج در تمام عرصه ها و مردم یاری حضور داشته و به وظایف خود عمل کرده است و هر حرکتی که فی سبیل اله باشد ماندگار است.

 


جانشین سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه طراحی فعالیت های رویدادمحور  حول امیدبخشی و خدمت رسانی برای این هفته مورد تاکید است، افزود: بسیج در همه حالات امید را به جامعه تزریق می کند. بسیج به فرمان رهبری در تمام حالات مشکل گشا و خدمت رسان بوده و تاکید بر حرکات جوششی با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج در برنامه های این هفته مورد تاکید است.

 


این مسئول با بیان اینکه هر پایگاه مقاومت ما فعالیت های متعددی در حوزه اعتقادی، اقتصادی، رسانه و قرآنی انجام می دهند، اضافه کرد: اقشار بسیج ما در صنوف مختلف در قالب بسیج هنرمندان، دانش آموزان، کارمندان، اصناف، صنعت و... فعالیت می کنند.

 


وی با یادآوری اینکه ما در جنگ ترکیبی قرار داریم و رسانه های معاند در این جنگ روی اذهان جوانان ما کار می کنند، افزود: در مقابل دشمن، رسانه های ما نیز باید تلاش کنند با انعکاس اخبار امیدبخش،  نظام را کارآمد نشان می دهند.

 


طهماسبی با بیان اینکه دشمن از ایران قدی و پیشرفت آن می ترسد و می داند که این انقلاب زمینه ساز ظهور است، افزود: رسانه در کنار مطالبه‌ گری به انتشار اخبار دلگرم کننده و تزریق روحیه امید به جامعه تلاش کنند.

 


این مسئول با تاکید بر اینکه  تولید محصولات فرهنگی و رسانه ای را در هفته بسیج خواهیم داشت، اضافه کرد:
برای بسیج سند اعتلای ده ساله برگرفته از فرمایشات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب تدوين شده است و ما وظیفه داریم خواسته نایب برحق امام زمان را براورده کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه بسیج امروز ارزشمندترین یادگار اعجازگونه رهبری است، افزود: بسیج براساس رسالتی که برعهده دارد حرکت می کند و امروز بسیج سازندگی ما بسیج ابرسانی را راه انداخته است.

 


به گفته طهماسبی، بسیج نقطه کانونی گام دوم انقلاب است و امروز مردم را در محرومیت زدایی همراهی می کند.

 


وی به برنامه‌های هفته بسیج در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: دیدار بسیجیان با امام جمعه، اعزام تیم های بهداشتی رزمایش جهادگران فاطمی با حضور 300 گروه جهادی، رزمایش کمک مومنانه با توزیع 3100 بسته معیشتی، راه اندازی صندوق های قرص الحسنه، نواختن زنگ مقاومت‌ در 540 مدرسه، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری رویداد بسیج خدمتگزار خدمت و اجلاسیه مجمع بسیجیان استان زنجان بخشی از این برنامه ها است.

 


وی ادامه داد: اجرای طرح لبخند ایران، دوره آموزشی مداحی نوگلان حسینی، کارگاه‌های کاهش آسیب های اجتماعی، اردوی جهادی، رونمایی کتاب، جشنواره جهادگران علم و فناوری، اردوهای راهیان پیشرفت، نشست های تبیینی، کلنگ زنی 100 واحد مسکونی بهره برداری از پروژه های ابرسانی و طرح های محرومیت زدایی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

 


این مسئول با اشاره به برگزاری 160 عنوان در قالب 3100 برنامه به مناسبت هفته بسیج در زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره آبروی محله، کلنگ زنی چند درمانگاه، میقات صالحین با حضور حلقه های صالحین، کارگاه تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی در دستور کار قرار دارد.

 


طهماسبی تعداد پروژه های سپاه در بخش های پدافند غیرعامل، بسیج سازندگی وقرارگاه پیشرفت و آبادانی استان را 1394 پروژه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 146 قابل افتتاح، 1248 پروژه در حال اجرا و 160 پروژه آماده کلنگ‌زنی است.

کد خبر 1232827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha