جشنواره طلوع فرصت مغتنمی برای معرفی استعدادهای هنری معلولان فراهم کرده است

قادری با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت همواره مایه افتخار کشور هستند و افتخارات زیادی برای میهمن اسلامی کسب کرده‌اند، گفت: جشنواره تئاتر طلوع فرصت مغتنمی است تا استعدادهای این قشر به منصه ظهور درآید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی‌محمد قادری ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع)، با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت مایه افتخار سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: این محدودیت موجب توقف در حضور موثر آنان در جامعه نشده و نباید شود.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این قشر همواره مایه افتخار کشور هستند و افتخارات زیادی برای میهمن اسلامی کسب کرده‌اند، گفت: جشنواره تئاتر طلوع فرصت مغتنمی است تا استعدادهای این قشر به منصه ظهور درآید.

 

به گفته وی، زمانی که خروجی ششمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت در اقلیم‌های مختلف کشور منتشر شود شاید بتوانیم افرادی که در منزل هستند و باور به استعداد خود ندارند را از این طریق جذب کرده و از ظرفیت آنها به عنوان کانون استعدادیابی و ارزش‌گذاری برای فعالیت اآنها داشته باشیم.

 

قادری با بیان اینکه "طلوع" یعنی افراد دارای معلولیت هر روز طلوع می‌کنند و قطعا هیچ غروبی نخواهند داشت، گفت: براساس حکمت خداوند محدودیت‌هایی در زندگی آن‌ها به وجود آمده که خداوند با عدالت خود آن را جبران خواهد کرد. آنچه که امروز می‌توانیم بگوییم این است که بهزیستی تلاش می‌کند تا ظرفیتی از حداکثر استعداد شما ایجاد و شرایطی فراهم کند تا پرسشگری نسبت به قوانین افراد دارای معلولیت ایجاد شود.

 

توانمندسازی معلولین در عرصه هنر

در ادامه مراسم مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان بهزیستی، توانمندسازی افراد دارای معلولیت است که بارزترین و فاخرترین خروجی آن در مورد هنر، نمایش و تئاتر است.

 

سلمان حسینی ادامه داد: در چند روز گذشته افراد دارای معلولیت به خوبی توانمندی‌های خود را نشان دادند و تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت یکی از بهترین سیاست‌ها در راستای تلفیق اجتماعی و حضور پررنگ و موثر افراد دارای معلولیت در جامعه است.

 

این مسئول با بیان اینکه اقدامات ششمین جشنواره تئاتر طلوع از خردادماه سال‌جاری کلید خورد و فراخوان آن برای استان‌های شمال‌غرب کشور ارسال شد، عنوان کرد: در مرحله اول حدود ۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بازبینی اولیه حدود ۵۴ اثر به مرحله بعد و سرانجام بعد از بازبینی هییت داوران حدود ۱۴ اثر به مرحله نهایی رسید و گروه‌ها از ۲۲ ابان‌ماه در زنجان حضور یافتند.

 

معلولیت هیچگاه مانع موفقیت نیست

ابوالفضل رفیعی نیز در سخنانی با بیان اینکه زنجان در سال‌جاری میزبان چندین مورد جشنواره مختلف همانند جشنواره آش بود که فضایی از شور و نشاط را در دل مردم استان ایجاد کرد و آمادگی برای میزبانی از جشنواره‌های مختلف را داریم، عنوان کرد: برگزاری جشنواره مخصوصا در زمینه‌های هنری بستر شکوفایی و بالندگی بیش از پیش افراد را فراهم می‌کند و در این فضا زمینه استعدادیابی نیز وجود دارد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: معلولیت به ظاهر یک ضعف جسمی است ولی مانع بزرگی نیست و موید این امر این است که بارها شاهد موفقیت‌های افراد دارای معلولیت در عرصه‌های مختلف و اراده این افراد بوده‌ایم و آنها با تلاش مضاعف استعداد خود را نشان داده‌اند و بر محدودیت غلبه کرده‌اند و توانستند از بسیاری از انسان‌های فاقد صعف جسمی موفق‌تر باشند

 

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای استعدادیابی و شکوفایی استعدادشان فراهم کنیم و در این راستا اجرای قانون جامعه معلولان و حمایت‌های را رصد می‌کنیم و سعی در اجرای قوانین در این حوزه به نحو مطلوب داریم.

 

کد خبر 1232854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha