۱۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان در استان یزد ارسال شد

ابهت گفت: ۱۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان در استان یزد ارسال شد که از بین این آثار، ۲۰ اثر بروی صحنه خواهد رفت.

رضا ابهت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ضمن تبریک روز جهانی معلولان، گفت: قریب به 30 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که خدماتی به عزیزان ارائه می شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان یزد در پاسخ به این سوال که آیا همه معلولان در استان تحت پوشش بهزیستی هستند یا خیر؟ گفت: همکارانمان در سطح استان به روستاها مراجعه کرده و با همکاری با بهورزان در این مناطق، افراد معلول را شناسایی و امکانات و خدماتی را به این افراد ارائه می کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای معلولان در استان یزد هستیم، افزود: این جشنواره با حضور 5 استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار می شود.

 

ابهت با بیان اینکه 118 اثر به این جشنواره ارسال شد، اظهار داشت: پس از داوری های صورت گرفته، نهایتا 20 اثر به تایید نهایی رسید و از صبح روز یکشنبه 13 آذرماه اجرا خواهند داشت. 6 تئاتر صحنه ای، 10 تئاتر کودک و نوجوان و 4 تئاتر هم در بخش تئاتر خیابانی بروی صحنه خواهد رفت.

 

مدیرکل بهزیستی استان یزد به اهداف برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختص معلولان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی افراد معلول، مشارکت معلولان در نشاط اجتماعی و انگیزه به آنها از جمله اهداف برگزاری برنامه های مختلف در سطح کشور است.

 

وی عنوان کرد: ما امروزه معلولانی در سطح کشور و استان یزد داریم که در بخش های مختلف اقدام به کارآفرینی و حتی صادر محصولاتشان به خارج از کشور دارند و باید این باور را داشته باشند که از توانایی های بسیار خوبی برخوردارند و می توانند در جامعه نقش آفرینی کنند.

 

ابهت در پایان اظهار داشت: اختتامیه جشنواره منطقه ای معلولان روز چهارشنبه 61 آذرماه و پس از پایان اعلام نتایج از سوی داوران جشنواره برگزار و از افراد برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 1237070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha