دانشجویان همواره با شجاعت و شهامت توطئه های دشمن را نقش بر آب کرده اند

آیت الله عابدینی گفت: دشمن همواره می کوشد تا پویاترین جوانانی که در عرصه علم و دانش فعالیت می کنند را هدف قرار دهد، البته همواره دانشجویان با شجاعت و شهامت توطئه ها و نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۱ آذر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که در این ایام شاهد بودیم سفر نخست وزیر عراق به کشورمان بود که این سفر برکات بسیاری را در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی به دنبال دارد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: نخست وزیر عراق در سفر به ایران با مقام معظم رهبری دیداری داشتند و رهبر معظم انقلاب ایشان را انسانی متدین معرفی کردند که حضور ایشان فرصتی برای تحکیم روابط بین ایران و عراق است.

 

وی در ادامه با اشاره به روز دانشجو افزود: ۱۶ آذر ماه با عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است و دشمن همواره می کوشد تا پویاترین جوانانی که در عرصه علم و دانش فعالیت می کنند را هدف قرار دهد.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: البته همواره دانشجویان با شجاعت و شهامت توطئه ها و نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده اند و همین امر هم سبب شده تا روزی به نام روز دانشجو داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه و دانشجویان از جایگاه با اهمیتی برخوردار هستند به طوری که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند ثمرات بالنده عرصه علم و فناوری به عنوان موتور پیشران کشور روز به روز فراگیرتر درک می شود و این مهم به برکت فعالیت دانشجویان است.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خوشبختانه کشور ما هر روز در عرصه های علمی پیشرفت کرده و این پیشرفت ها به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است و به برکت این انقلاب و تلاش جوانان هم شاهد هستیم که سرعت این پیشرفت علمی در کشور ما بیش از میانگین جهانی است.

 

وی خاطر نشان کرد: در عرصه دفاعی هم کشور ما پیشرفت های بزرگ و چشمگیری را دارد به طوری که توانسته موشکی را بسازد که برد آن بیش از ۱۲ هزار کیلومتر است و قابلیت شناسایی آن هم وجود ندارد و این مهم موجب ارتقای امنیت کشور است.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به روز معلولان اشاره و اظهار کرد: ما جانبازانی را داریم که در دوران دفاع مقدس و یا در زندان های رژیم پهلوی به درجه جانبازی رسیدند که به این افراد احترام می گذاریم و یک عده ای را در جامعه داریم که در اثر حادثه و یا به صورت مادرزادی معلول شده اند که افرادی قابل احترام هستند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از معلولان با توجه به شرایط جسمی که دارند به ما یاد می دهند که باید با اراده از پس مشکلات برآمد و مشکلات نمی تواند انسان را محدود کند و باید توجه داشت کسی که در برابر پول سرخم می کند و ایمانش را زیرپا می گذارد ضعیف است ولی کسی ممکن است با وجود داشتن توان جسمی ضعیف از درایت و درک بالایی برخوردار باشد که این فرد ضعیف محسوب نمی شود.

 

امام جمعه قزوین با تقدیر از شرکت فیروز برای به کارگیری افراد معلول گفت: خدمات مدیرعامل شرکت فیروز جای تقدیر دارد و ایشان اشتغال افراد معلول بسیاری را در این شرکت فراهم کرده اند

 

وی در پایان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام حضرت زهرا (س) را معیار حق و باطل معرفی کرده اند بنابراین اگر می خواهیم حق را بشناسیم باید ولایت مداری حضرت زهرا (س) را دیده و بیانات و فرمایشان ایشان را معیار قرار دهیم.

 

کد خبر 1236973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha