کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است

صفوی گفت: کتاب وکتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،‌ سید نادر صفوی امروز(چهارشنبه،‌ ۲۵آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب با ارائه طرح ها و برنامه ریزی درست در جهت بالندگی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها گام های موثری برداریم.

 

فرماندار رضوانشهر افزود:  کتاب به عنوان بهترین ابزار برای افزایش دانایی و آگاهی و به تبع آن افزایش تعالی بشر است و نقش موثری در معرفت آفرینی و خودسازی دارد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بوده است گفت: یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

 

صفوی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

رئیس انجمن کتابخوانه های عمومی رضوانشهر با اشاره به ظرفیت شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد: راه اندازی کتابخانه های سیار در روستاهای شهرستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از کمک و همراهی خیرین و سازمان های مردم نهاد می تواند موثر باشد.

 

فرماندار رضوانشهر در پایان ضمن تاکید بر اجرای مصوبات جلسه، خواستار تحول و ایده های نو و ابتکارات جدیدی از سوی کتابخانه های عمومی شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی شد.

کد خبر 1232898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha