رشد ۱۹ درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌ها

شهرکی‌ثانی از رشد ۱۹ درصدی ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در هفت ماه سال جاری نزدیک به ۶ میلیون تن کالا از پایانه‌های کشور ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«حمیدرضا شهرکی‌ثانی» امروز(چهارشنبه، ۲۵ آبان) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: امروز به همراه مدیران ستادی از پایانه مرزی آستارا بازدید کردیم.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان‌اینکه امروز همچنین نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و فرماندار آستارا داشتیم،افزود: این نشست‌ها با رویکرد ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی در حوزه پایانه مرزی و هم پس‌کرانه و موضوع راه‌های ارتباطی از پایانه ترکیبی به پس‌کرانه و پایانه مرزی برگزار شد.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز است هماهنگی‌هایی در سطح استان گیلان برای اجرای سریع‌تر و بهتر تصمیمات ملی انجام شود، تصریح‌کرد: با توجه به نگاه ویژه‌ای که در سطح ملی برای ارتقای زیرساخت‌ها در کریدور شمال - جنوب است در این سفر تلاش شد تا مصوبات و تنگناهایی که برای اجرا وجود دارد، در این سفر مرور شود و به نوعی با همفکری شرایط هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئول هستند، شکل گیرد.

 

شهرکی‌ثانی با اشاره به اینکه خوشبختانه توجه جدی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای برای تامین منابع از ابتدای سال جاری صورت گرفته است و منتظر هستیم تا به محض اینکه برای طرح‌های توسعه به ویژه در بحث پس‌کرانه زمین مناسب در اختیار و مالکیت این سازمان قرار گیرد و پروژه پس‌کرانه را آغاز کنیم،گفت: بحث‌های حوزه پایانه ترکیبی در بخشی که حوزه ریلی است و حضور حمل و نقل جاده‌ای در آن بخش و استقرار مجموعه‌های تحت نظر و بحث خود ایجاد پایانه مرزی با زیرساخت‌های مناسب که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌هایی که از یک سال گذشته انجام شده است، امید می‌رود شاهد اتفاقات خوب تا پایان سال باشیم، اجرای این عملیات را مردم ببینند و ما هم تلاش خواهیم کرد با تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه‌ها را در زمان‌بندی پیش‌بینی شده به جلو ببریم.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان‌اینکه در هفت ماه سال جاری نزدیک به ۶ میلیون تن کالا ترانزیت شده که رشدی نزدیک به ۱۹ درصد نسبت به سال پیش داشته است، افزود: سال ۱۴۰۰ هم نسبت به سال پیش از آن ۱۰۰ رشد در حوزه ترانزیت داشتیم که نویدبخش روزهای خوبی برای کشور است.

 

وی تصریح‌کرد: با توجه به رویکرد دولت جدید در ارتقای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه و توجهی که به حضورش در سازمان‌های منطقه‌ای و به نوعی استفاده از ظرفیت تجارت منطقه‌ای دارد و تسهیل‌گری که در این حوزه قرار است انجام شود چه در بخش تامین زیرساخت‌ها و چه در اصلاح و بهبود فرآیندها که لازمه کار است.

 

شهرکی‌ثانی از مسئولان استان گیلان تقدیر و تشکر کرد و گفت: اراده قوی در این استان شکل گرفته است و امید می‌رود این اراده قوی در کنار توجهی که همه مسئولان در سطح ملی دارند، بسیاری از گره‌ها و تنگناهایی که در مسیر هر کار اجرایی است، به سرعت مرتفع کند و شاهد شکوفایی این مرز به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی مجاز رسمی کشور در کریدور شمال-جنوب باشیم.

کد خبر 1232936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha