۳۰۰ گروه جهادی تخصصی به مناطق محروم اعزام می شوند/ فعالیت یک هزار و ۱۸۰ گروه جهادی در ایلام

ملک زاده با بیان اینکه تربیت مدیران میانی در تراز انقلاب، یکی از اهداف گروه های جهادی است، گفت: رونق تولید، امیدآفرینی و مهاجرت معکوس از جمله اهداف قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه شعار هفته بسیج در سال جاری بسیج خدمتگزار ملت ایران است، اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در سال جاری در سطح استان، امسال به صورت هدفمند در قالب سه قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سطح استان برگزار می شوند.

 

علی ملک زاده با بیان اینکه یک هزار و ۱۸۰  گروه جهادی برادر و خواهر در قالب ۲۲ قشر تخصصی و مردم نهاد در همه اقشار در استان ایلام فعالیت دارند، افزود: برنامه ها و فعالیت های جهادی از ۲۸ آبان ماه سال جاری در سطح استان اجرای می شوند و تا ۵ آذرماه سال جاری تداوم خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: در راستای اجرای فعالیت های قرارگاه جهادی در هفته بسیج سال جاری، ۳۰۰ گروه جهادی تخصصی به صورت هدفمند در قالب اعزام گروه های جهادی تخصصی، چند تخصصی، عمرانی و تبلیغی به مناطق محروم، کم برخوردار و حاشیه شهرها اعزام خواهند شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه یکی از حلقه واسط بین مردم و امام امت همین گروه های جهادی هستند، ابراز کرد: تربیت مدیران میانی در تراز انقلاب، یکی از اهداف گروه های جهادی است.

 

ملک زاده با بیان اینکه محرومیت زدایی در مناطق محروم یکی از راهبرد های بسیج و سپاه است، یادآور شد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم استان در سطح ۱۲۸ روستا در استان در حال انجام است که این میزان به تعداد ۲۰۳ روستا افزایش می یابد.

 

وی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که به ۸۰۳ میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت: جمعیت هدف در اجرای این طرح در استان، بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی است که این طرح به مدت سه سال انجام می شود و امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: یکی دیگر از طرح های بسیج سازندگی در سطح روستاها، طرح آبخیز تا جالیز است که رد سطح ۴۰ روستا اجرا می شود که آبخیزداری، گابیون بندی و همه مواردی که در راستای توسعه کشاورزی از تا مزرعه اجرا می شود را در بر خواهد گرفت.

 

ملک زاده با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های محرومیت زدایی احداث مسکن مددجویان و نیازمندان است، افزود: هم اکنون ۱۰۰ واحد  مسکونی توسط کمیته امداد در حال ساخت است و  ۲۵۰ باب واحد مسکونی نیز در حوزه تعمیرات در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به اینکه استقرار ۳ هزار پنل خورشیدی در قالب یک پیمان چند جانبه با دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حال اجراست، ابراز کرد: رونق تولید و امیدآفرینی و مهاجرت معکوس از جمله اهداف قرارگاه اقتصاد مقاومتی است و نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سال جاری برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1232943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha