لزوم احیای هویت شخصیتی نوجوانان/ دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی مهندسی معکوس می کند

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی مهندسی معکوس می کند گفت: باید بتوانیم هویت شخصیتی نوجوانان را احیا کنیم و اجازه ندهیم خللی به این قشر از جامعه وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول که در نهاد امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: حماسه ۱۳ آبان در سطح کشور بسیار باشکوه و با عظمت برگزار شد و مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

 

امام جمعه دزفول به نفوذ دشمن در ایام کرونا در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته بیشترین آسیب فرهنگی در ایام شیوع کرونا بر روی دانش آموزان بود و متاسفانه دشمن در این زمینه موفقیت هایی به دست آورد اما در این میان نظام به برکت خون شهدا بسیاری از نقشه های دشمنان را نیز نقش بر آب کرد.

 

وی با اشاره به تعطیلی کلیه مدارس، دانشگاه ها، نمازجمعه، مساجد و … در ایام کرونا تصریح کرد: تمام مولفه های فرهنگی کشور به بهانه کرونا تعطیل شد و این امر آسیب جدی به فرهنگ جامعه وارد کرد که قطعا ناشی از بی تدبیری متولیان در آن زمان بوده است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، مجازی شدن تحصیل دانش آموزان را یک اتفاق بسیار آسیب‌زا عنوان کرد و ادامه داد: در شرایطی که برخی خانواده ها به دلیل ضعف مالی قادر به تهیه موبایل و تبلت نبودند ما به بهانه تحصیل مجازی به دست خودمان سلاح دشمن را به این دانش آموزان نیز دادیم بنابراین دشمن موج سواری کرد و اقدامات گسترده ای در بین جمعیت ۱۶ میلیونی دانش آموز کشور انجام داد.

 

وی با بیان اینکه دشمن به صورت دقیق و کاملا حساب شده بر روی فکر، اندیشه و ذهن اقشار جامعه به ویژه نوجوانان کار کرد گفت: ما متولیان و مسئولان وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده داریم، هرچند موبایل پس گرفتنی نیست اما ما ناچار به انجام اقدامات دقیق و اصولی در این زمینه هستیم.

 

امام جمعه دزفول ابراز کرد: دشمن می دانست که اگر بر روی دانش آموز کار کند و دانش آموز وارد صحنه شود پدر و مادر نیز به دلیل تعلق خاطر فرزند خود را همراهی می کنند؛ اهمیت دانش آموز بسیار بالا است به همین دلیل سازمان مجاهدین خلق در اوایل انقلاب تمام اعضای خود را از بین دانش آموزان انتخاب کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم انجام کارهای اصولی بر روی دانش آموزان بیان کرد: دانش آموز علاقه دارد خلاقیت ها و توانمندی هایش شناخته شود شکوفایی مراسم ۱۳ آبان نیز به این دلیل بود که بسیاری از کارها توسط خود دانش آموزان انجام شد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه باید بتوانیم هویت شخصیتی نوجوانان را احیا کنیم و اجازه ندهیم خللی به این قشر از جامعه وارد شود اذعان کرد: بنابراین باید آموزش و پرورش دزفول نیز برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشد و تمام ظرفیت های این اداره فعال شود.

 

وی اضافه کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان باید از حالت قالبی و کلیشه ای خارج شود و بر روی خلاقیت های مدارس و دانش آموزان کار شود‌؛ در زمینه سخت افزاری کارهای خوبی صورت گرفته اما در زمینه نرم افزاری کم کاری شده است.

 

امام جمعه دزفول با انتقاد از ورود فله ای معلمان به چرخه آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمی یکی از حساس ترین شغل های جامعه است بنابراین پذیرش فله ای معلمان بسیار آسیب زا بوده است، باید بر روی موارد نرم افزاری کار گسترده صورت بگیرد چرا که تربیت بر آموزش مقدم است اما ما اکنون با یک آموزش و پرورش آموزش زده مواجه هستیم که تربیت در آن فراموش شده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ایران در زمینه نفوذ دارای رتبه اول است خاطر نشان کرد: متاسفانه صدا و سیما در یک اقدام اشتباه فیلم کشیدن چادر از سر بانوی محجبه را پخش کرد در حالی که صرفا چهار مورد از این اتفاق در تمام کشور گزارش شده، بنابراین با دست خودشان در زمین دشمن بازی کردند و یک وحشت در دل بانوان چادری و خانواده های آنها به راه انداختند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی پخش فیلم پاره کردن و به آتش کشیدن قرآن را نیز از دیگر اشتباهات صدا و سیما برشمرد و این اشتباه را ناشی از نفوذ و بازی کردن در زمین دشمن دانست.

 

وی تاکید کرد: دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی مهندسی معکوس می کند به عنوان مثال سرود سلام فرمانده اثر بسیار بزرگ و ارزشمندی در بین دانش آموزان در سراسر کشور داشت و محور این سرود نیز مقام معظم رهبری بود لذا دشمن نیز تلاش کرد که تمام هجمه ها در این ناآرامی ها به سمت مقام معظم رهبری باشد بنابراین باید در این زمینه هوشیار باشیم.

 

امام جمعه دزفول در ادامه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: یکی از مهمترین مولفه های شکل گیری فرهنگ عمومی، عمومی شدن کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه است.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به تصویب سند نهضت مطالعه مفید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مصوبه دارای ۱۶ بند و ماده است که ضرورت دارد اداره کتابخانه های عمومی دزفول این مصوبه را به عنوان یک سند بالادستی که دارای جایگاه قانونی است بومی و به روزرسانی کند.

 

وی ابراز کرد: خروجی ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه باید ارتقای سطح فرهنگ عمومی، ارتقای سطح علم دانش و ارتقای اخلاق باشد که اگر بتوانیم این خروجی را داشته باشیم یعنی در کار فرهنگی موفق عمل کرده ایم ضمن اینکه جهاد تبیین نیز یک راهکار فوری و واجب عینی در این زمینه است که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط اداره کتابخانه های عمومی دزفول یاد آور شد: اتفاقات مثبت در حوزه کتاب و کتابخوانی در دزفول باید به صورت برجسته در سطح جامعه اعلام شوند و این اداره باید به صورت گسترده و وسیع کار کند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

کد خبر 1232946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha