تحقق ۸۰ درصدی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی

عباس زاده از تحقق بیش از ۸۰ درصدی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده شامگاه (25 آبان) در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان های درمیان و طبس، اظهار کرد: یکی از برنامه های محوری دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهوری، سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت است که در همین راستا سومین سفر استانی هیات دولت در شهریور 1400 به خراسان جنوبی صورت گرفته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رئیس جمهوری دولت سیزدهم در یکسال اول دولت به 31 استان کشور این سفر کرد، گفت: بر همین مبنا سفرهای شهرستانی استاندار نیز برنامه ریزی و اجرایی شد و استاندار خراسان جنوبی تاکنون به تمامی شهرستان های استان حداقل یک دوره سفر داشته و رصد و پیگیری مشکلات از نزدیک انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سفرهای شهرستانی مهمترین مشکلات دستگاه های اجرایی در حوزه خدمات رسانی مطرح و بررسی شده است، افزود: مصوبات بسیار خوبی در سفر شهرستانی استاندار به تصویب رسید و به دستگاه های مجری از طریق فرمانداران ابلاغ شد که توسط دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر استانداری در حال پیگیری است.

 

وی پیگیری مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها را از جمله اقدامات دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر ذیل معاونت عمرانی استاندار عنوان کرد و گفت: اکنون بعد از گذشت 8 ماه از آغاز این سفرهای استانی، در حال پیگیری میزان تحقق مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها با حضور فرمانداران، مسئولان و مدیران استانی هستیم تا مشخص شود که چند درصد مصوبات محقق شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: معاونت عمرانی استانداری همچنین پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی است.

 

عباس زاده با بیان اینکه از هفته گذشته پیگیری سفرهای شهرستانی استاندار در معاونت عمرانی آغاز شده است، گفت: تاکنون مصوبات سفر استاندار به پنج شهرستان بررسی شده و بقیه هم به نوبت طی جلسات منظم بررسی خواهد شد.

 

وی با اشاره به تحقق 80 درصدی مصوبات سفر استاندار به شهرستان ها، ادامه داد: سفر استاندار به شهرستان طبس 14 مصوبه در پی داشت که از این تعداد 12 مصوبه به طور کامل محقق و اجرایی شده و دو مصوبه دیگر به ترتیب 80 و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مصوبات سفرهای شهرستانی را محرک زیرساخت های استان و عامل مانع زدایی از بسیاری از طرح های در دست اجرا دانست و گفت: یکی از مولفه های انجام مصوبات تامین اعتبارات است و چون مصوبات سفر استاندار در پایان سال مالی قبل انجام شده است، برای تامین اعتبار برخی از این مصوبات، باید وارد سال مالی جدید می شدیم که از شهریور ماه و با ورود اعتبارات سال 1401، این پروژه ها و مصوبات در دست پیگیری و اجرا است.

 

وی در مجموع پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر استاندار به شهرستان طبس را خوب ارزیابی کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: شهرستان درمیان 22 مصوبه داشت که چهار مصوبه به نتیجه نرسیده و در جلسه پیگیری مصوبات تصمیمات لازم برای تامین اعتبارات این مصوبات انجام شد و با اولویت تامین اعتبار خواهد شد.

 

عباس زاده با بیان اینکه مهمترین مسئله ما در عدم تحقق مصوبات، تامین منابع مالی است که با ابلاغ اعتبارات سال 1401 این ها هم به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: ما متعهد به پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی هستیم که با اجرای این مصوبات، موانع اجرای خدمات بهتر دولت در سطح شهرستان ها برطرف می شود و خدمات بهتری را می توان به مردم ارائه داد.

 

جواد قناعت در جلسه چهارشنبه سوم آذر ماه 1400 هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت و هشتم آذرماه با حضور وزیر کشور در بیرجند معرفی شد و رسما آغاز به کار کرد. قناعت از ابتدای حضور در خراسان جنوبی تاکنون به تمامی شهرستان های استان حداقل یک دور سفر داشته که این سفرها مصوباتی را در بر داشته است.

 

اکنون در کمتر از گذشت 8 ماه از این سفرها، دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار که ذیل معاونت عمرانی استاندار تشکیل شده است، طی جلساتی با حضور مسئولان و مدیران استانی و فرمانداران شهرستان ها با محوریت معاون عمرانی استاندار پیگیر تحقق و اجرای این مصوبات است و تاکنون برای پنج شهرستان این جلسات تشکیل شده است.

 

چهارشنبه های هر هفته برای دو شهرستان جلسات بررسی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار برگزار می شود که در همین راستا جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار به دو شهرستان طبس و درمیان به صورت مجزا و جداگانه و با حضور فرماندار هر شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1232953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha