۱۴ هزار نفر در جشنواره ملی «در پناه نخل ها» شرکت کردند

حسین زاده با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در رشته های مختلف در جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس «در پناه نخل ها» شرکت کردند گفت: یکی از اهداف این جشنواره تبیین دفاع مقدس و ثبت تاریخ شفاهی جنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، عباس حسین زاده عصر امروز چهارشنبه (۲۵ آبان) آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان «در پناه نخل ها» که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره بر اساس خلاهایی که در استان احساس می شد برگزار شده، هر چند پیش از این برخی ارگان های فرهنگی در استان اقدامات پراکنده متعددی در این زمینه انجام داده اند اما لازم بود که یک اقدام منسجم نظیر این جشنواره برگزار شود.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: این جشنواره با تلاش ها و پیگیری های فراوان طراحی و همزمان با سوم و چهارم خرداد سال جاری آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ادامه داشت.

 

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در رشته های مختلف در این جشنواره شرکت کردند افزود: از این تعداد سه هزار نفر از خارج از استان در این جشنواره شرکت کردند که نشان می دهد در سایر استان ها به خوبی به این موضوع پرداخته نشده است.

 

حسین زاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری و پشتیبانی نهادهای فرهنگی و مسئول این رویدادها در سطح استان خوزستان تکرار شود.

 

وی با اشاره به دغدغه مقام رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: رسالت ما این است که برای تحقق دغدغه رهبری برنامه های متنوعی داشته باشیم، ما در نهاد کتابخانه های عمومی استان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش زیادی کرده ایم اما واقعیت این است که نهاد کتابخانه های عمومی همچون یک رسانه در حال فعالیت است بنابراین انتظار می رود دستگاه های فرهنگی و متولیان به خوبی به تاریخ شفاهی جنگ بپردازند تا ما بتوانیم آن را انتقال دهیم.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با تاکید بر ضرورت تبیین ایثارگری های دفاع مقدس، یکی از اهداف این جشنواره را تبیین دفاع مقدس و ثبت تاریخ شفاهی جنگ عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه ناآرامی ها و وضعیت کنونی کشور ناشی از عدم مطالعه و سواد پایین در این زمینه است یاد آور شد: برنامه های متنوع کتابخانه های عمومی استان تبلور فعالیت ها است و هرروز برای ما روز کتاب و کتابخوانی است‌.

 

کد خبر 1232966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha