رونق اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری نیازمند استقرار کارخانه‌های بزرگ است

مالکی گفت: بیشتر واحدهای صنعتی این استان کوچک و تعدادی متوسط است و کارخانه بزرگی قابل توجهی در استان وجود ندارد از همین رو انتظار می‌رود با حمایت دولت این مهم در استان محقق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، امین مالکی امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته کارآفرینی در اتاق بازرگانی استان، با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در خصوص کارآفرینی اقدامات قابل قبولی در این استان انجام نشده است، اظهار داشت: همین موضوع سبب شد تا این استان همواره رتبه های نخست کشور در خصوص افزایش بیکاری را به خود اختصاص دهد از همین رو می‌طلبد موانع کارآفرینی در استان برطرف شود.

 

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری، نبود زیرساخت‌ ها را از مهمترین موانع کارآفرینی در استان برشمرد و افزود: عملکرد ضعیف در حوزه فرهنگسازی، نبود حمایت مالی برای شرکت‌های نوپا و نبود زیرساخت‌های فیزیکی از دیگر موانع کارآفرینی در استان به شمار می‌رود.

 

مالکی با بیان اینکه در این استان حلقه ارتباطی بین دانشگاه، صنعت و پارک علم و فناوری شکل نگرفته است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای تقویت کارآفرینی در استان ایجاد این حلقه ارتباطی است و هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌پردازان را به سرمایه‌گذاران متصل کنیم.

 

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری، اصلاح و بازنگری برخی قوانین بانکی را عامل برای تسهیل کارآفرینی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه بانک‌های خصوصی، ایجاد صنایع بزرگ در استان، اصلاح و بازنگری قانون کار برای پایداری بنگاه‌های تولیدی، آموزش کارآفرینان و کاهش بروکراسی اداری از دیگر راهکارهای موثر در این خصوص است.

 

مالکی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شهرکرد زمینی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران وجود ندارد، تصریح کرد: چنانچه این همدلی در استن تقویت شود و زیرساخت‌های مناسبی شکل گیرد بی‌شک ظرف یک سال آینده تحولات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در استان شکل می‌گیرد.

 

کد خبر 1232996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha