آخرین جزئیات به آتش کشیدن حوزه علمیه ایذه از زبان مدیر این حوزه

مدیر حوزه علمیه علی‌بن ابی‌طالب (ع) ایذه با تشریح جزئیات به آتش زدن ساختمان این حوزه گفت: عصر چهارشنبه حدود ۱۰ موتورسوار مسلح به سلاح کلاشینکف و هفت‌تیر به حیاط حوزه علمیه علی‌بن ابی‌طالب (ع) ایذه ورود و اقدام به آتش زدن حوزه کردند.

حجت‌الاسلام صادق نیکروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در خصوص جزئیات آتش زدن حوزه علمیه ایذه اظهار کرد: عصر چهارشنبه حدود 10 موتورسوار مسلح به سلاح کلاشینکف و هفت‌تیر به حیاط حوزه علمیه علی‌بن ابی‌طالب (ع) ایذه ورود و اقدام به آتش زدن حوزه کردند.

 

مدیر حوزه علمیه علی‌بن ابی‌طالب (ع) ایذه افزود: با توجه به اعلام فراخوان برای تجمعات در ایذه، ظهر امروز حوزه را تعطیل کرده بودیم و هیچ طلبه‌ای در حوزه نبود و تنها 2 نفر برای حراست از ساختمان حضور داشتند که خوشبختانه آسیبی ندیدند.

 

وی اضافه کرد: در این حادثه سه ماشین آتش گرفت که یکی متعلق به حوزه علمیه، یک ماشین برای قرارگاه سازندگی و آبادانی بخش سوسن و یک ماشین نیز به یکی از همسایه‌ها تعلق داشت؛ همچنین یکی از اتاق‌های حوزه دچار آتش‌سوزی شد که سریعا نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شد.

 

حجت‌الاسلام نیکروان با اشاره به حادثه تروریستی ایذه عنوان کرد: در این حادثه 2 موتورسوار اقدام به تیراندازی به سمت مردم کردند که متاسفانه در این اقدام تروریستی پنج نفر شهید و 10 نفر مجروح شدند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ایذه در آرامش قرار دارد ابراز کرد: این اقدام توسط منافقین انجام شد؛ منافقان وقتی دیدند مردم با آنها همراهی نمی‌کنند این اقدام ناجوانمردانه را انجام دادند تا به طریقی شکست خود را جبران کنند.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان ایذه تصریح کرد: شهرستان ایذه با وجود جمعیتی بالای 200 هزار نفر، اما شهری بسیار محروم است و از کمترین امکانات بی‌بهره است؛ کم‌آبی، بی‌برقی، کمبود امکانات تفریحی و ... باعث شده زمینه برای سوءاستفاده دشمنان فراهم شود.

 

وی بر لزوم تقویت حوزه‌های فرهنگی و حمایت‌های مادی و معنوی از مساجد، حوزه‌های علمیه و دیگر بخش‌های فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته که باید با تقویت این حوزه‌ها بتوان خدمات شایسته‌ای در حوزه فرهنگ به مردم ارائه داد.

 

کد خبر 1233001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha