طرح مدارس همدل در ۱۸۳ مدرسه استان زنجان اجرا می شود

صالحی با اشاره به اینکه ۱۸۳ مدرسه غیر انتفاعی و هیئت امنایی در قالب طرح مدارس همدل با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از خدمات این طرح ۴۸۵ دانش آموز مستعد است.

روح اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به خدمات فرهنگی کمیته امداد در حمایت از دانش‌آموزان تحت حمایت اظهار کرد: در همین راستا طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تامین همه‌ جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری کمیته امداد و آموزش‌ و پرورش در حال اجرا است که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد، از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: طرح ملی مدارس همدل با رویکرد زمینه‌سازی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و نیازمند تحت حمایت که دارای انگیزه بالای علمی هستند با نگاه انسان‌دوستانه و خیرخواهانه و با همکاری آموزش‌ و پرورش و کمیته امداد استان زنجان در حال اجرا است.

 

صالحی با اشاره به اینکه ۱۸۳ مدرسه غیر انتفاعی و هیئت امنایی در قالب طرح مدارس همدل با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از خدمات این طرح ۴۸۵ دانش آموز مستعد است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: ترویج فرهنگ خیر و احسان، بسترسازی مناسب برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان تحت حمایت وگسترش همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اهداف اجرای طرح مدارس همدل است.

 

وی گفت: طرح مدارس همدل بستر مناسبی برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان نیازمند است که در آن، دانش‌آموزان مشمول، بدون پرداخت شهریه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل می‌شوند.

 

صالحی اضافه کرد: این طرح با معاضدت اداره کل آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید هم با جدیت دنبال می‌شود و دانش‌آموزان مستعد با همکاری کمیته امداد و مدیران مدارس شناسایی و جذب مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی می شوند.

 

مساعدت 4 میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومانی از مددجویان در طرح مفتاح الجنه

 

این مسئول در ادامه با  تاکید بر اهمیت توجه ویژه به نیازمندان با ارائه گزارشی از خدمات ومساعدت این نهاد به نیازمندان در قالب طرح مفتاح الجنه، گفت: طرح مفتاح الجنه طرحی است که در قالب آن خیران و مسئولان در طول سال با حضور در منازل مددجویان، آنها را مورد تفقد قرار داده و اجرای این طرح موجب ایجاد همدلی در جامعه برای رسیدگی و کمک به رفع مشکلات و نیازهای خانواده های عزیز تحت حمایت  می شود.

 

وی افزود: «طرح مفتاح الجنه» به‌ منظور دیدار با خانواده‌های عزیز تحت حمایت این نهاد و در راستای ارتقاء همدلی و ترویج گفتمان  مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان با هدف دیدار و مصاحبت مسئولان و خیران با جامعه هدف برنامه‌ریزی و در طول سال اجرا می‌شود.

 

صالحی ایجاد زمینه لازم برای هم نشینی ومصاحبت مسئولان با نیازمندان وخانواده های آنان را از برنامه های کمیته امداد استان در قالب طرح مفتاح الجنه دانست و ادامه داد: در قالب این طرح از ابتدای سال جاری با ده هزار و۳۲۶ خانواده عزیز تحت حمایت به صورت حضوری ونیابتی دیدار واز آنان تفقد ودلجویی عاطفی به عمل آمده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به مساعدت بیش از چهار میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومانی به صورت نقدی وغیر نقدی به خانواده های مورد بازدید در قالب طرح مفتاح الجنه در سال جاری اضافه کرد: از مجموع کمک های صورت گرفته در قالب این طرح بیش از سه میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان از محل کمک های خیران انجام گرفته است.

            

کد خبر 1233024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha