ایران خانه همه اقوام ساکن این سرزمین تاریخی و باستانی است

هنرمند موسیقی آذربایجان غربی گفت: ایران خانه همه اقوام ساکن این سرزمین تاریخی و باستانی است و تفاوت فرهنگ و آدب و رسوم آن‌ها، یکی از نشانه‌های جریان زنده و سیال فرهنگ و تمدن این کشور به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عاشیق مناف رنجبر شب گذشته (چهارشنبه 26 آبان) در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شناسایی خرده فرهنگ‌های ایرانی گامی بلند و موثر برای افزایش انسجام و وحدت ایرانیان است.

 

این هنرمند نامدار موسیقی آذربایجانی اهل سلماس به وجود برخی مشکلات در بستر موسیقی نواحی اشاره کرد و گفت: مسئولان باید بیش از همیشه برای موسیقی و نواهای بومی و سنتی ارزش قائل شده و بزرگان و فعالان پیش کسوت این بخش را محترم بشمارند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه بزرگان موسیقی نواحی و مقامی پس از سال ها تلاش برای احیای این نواها، در مشکلات فراوان زندگی می کنند که این شیوه و شرایط، کم لطفی در حق آنان است.

 

هنرمند موسیقی آذربایجان غربی عاشیق مناف ادامه داد: در حال حاضر دولت برای برقراری مستمری و بیمه این هنرمندان پشکسوت از آنان نمونه کار جدید را مطالبه می کند در حالی که برخی از آن ها پس از 4 دهه فعالیت در موسیقی، دیگر توانی برای ادامه فعالیت نداند و این گونه رفتارها بی انصافی است.

 

وی همچنین برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در گرگان را اقدامی مطلوب و شیوه اجرای آن را رضایت بخش دانست و خواستار استمرار برگزاری این جشنواره در همه مناطق و استان های کشور شد.

 

 

 

کد خبر 1233047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha