بیش از ۷ هزار متقاضی مسکن ملی واجد شرایط هستند

فرماندار شیروان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، ۱۰ هزار متقاضی، ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۱۸۸ نفر در ردیف قرار گرفتند و واجد شرایط هستند.

دولت اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع کل متقاضیان هزار و ۴۰۰ نفر اقدام به واریز مبلغ اولیه داشتند که زمینی در مساحت ۸۵ هکتار برای ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی واقع در ابتدای ورودی میدان معلم شهر در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر زمین های اطراف شهر شیروان کشاورزی است به دنبال مکانی مناسب برای مردم جهت ساخت و سرمایه گذاری بودیم که میدان معلم انتخاب شد و اقدامات و مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی اخذ شد و اینک در حال تملک و آماده کردن مالکین هستیم تا سندهای لازم را آماده کنیم.

 

اسماعیل زاده عنوان کرد: سهمیه شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۶ هزار و ۹۰۰ واحد طی چهار سال است و ساخت واحدهای مسکونی جدید برای هر ساختمان ۲ طبقه روی پیلوت صورت خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: زیربنای هر واحد مسکونی ۹۰ مترمربع است که برای هر نفر تسهیلات بانکی سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده و مبلغ آورده اولیه برای هر نفر در حال حاضر ۴۰۰ میلیون ریال است.

 

وی با بیان اینکه برای مسکن مهر کوی وحدت شیروان، هزار و ۷۲۰ واحد تعریف شده است، افزود: تاکنون هزار و ۲۳۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شده و دیگر واحدهای مسکونی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

فرماندار شیروان افزود: همچنین پروژه ۴۸ واحدی مسکن ملی با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی، ۶۰ واحدی تعاونی کارگران نانوایان و ۵۴ واحدی شرکت مهر اتحاد نیز با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

 

عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان با حضور مسئولان کشوری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در نیمه اول فروردین ماه جاری آغاز شد.

 

واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن زنان بالای ۳۵ سال، مردان مجرد بالای ۲۳ سال و زنان خودسرپرست دارای فرزند هستند.

 

 

 

کد خبر 1233054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha