۱۴ نقطه از جهرم به دوربین پایش تصویری مجهز می شوند

شعبانی گفت: تا پایان سال جاری، ۱۴ نقطه از سطح شهر جهرم تجهیز به دوربین پایش تصویری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی امروز پنجشنبه (۲۶ آبان) در جلسه شورای ترافیک شهرستان اظهار داشت: تصمیمات و اقدامات شورای ترافیک صرفا بر محوریت اجرای قانون و حل مشکلات ترافیکی و تلاش برای کاهش حوادث ترافیکی و افزایش ایمنی برای مردم شهرستان است.

 

فرماندار ویژه جهرم بر لزوم بررسی دقیق وضعیت ایمنی و کیفیت راه‌های اصلی و سایر محورهای مواصلاتی از سوی متولیان امر تاکید کرد و افزود: دستگاه های مربوطه تمهیدات لازم برای شناسایی و احصاء نقاط پرخطر و محورهای تصادف خیز سطح شهرستان در نظر گرفته بگیرند.

 

رئیس شورای ترافیک شهرستان جهرم با اشاره به تاثیر نصب دوربین های پایش تصویری بر روی فرهنگ رانندگی اظهار کرد: رانندگان وقتی بدانند که دوربین‌ها، رفتار رانندگی آنان را نظارت می‌کنند، قطعا رفتار خود را اصلاح خواهند کرد و در نتیجه شاهد کاهش حوادث ترافیکی در شهرها خواهیم بود.

 

شعبانی ادامه داد: تا پایان سال جاری، 14 نقطه از سطح شهر جهرم با اولویت بلوار رهبری تجهیز به دوربین پایش تصویری می شوند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: با توجه به رشد استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تراکم حاصل از آن متاسفانه مشاهده می شود رانندگان بدون توجه به موقعیت مکانی وسیله نقلیه اقدام به توقف کرده و باعث سلب آسایش و ایمنی تردد سایر همشهریان و همچنین ترافیک می‌شوند.

 

وی ادامه داد: تا دو هفته آینده، یک دستگاه خودرو خودروی ثبت تخلفات به کار گیری خواهد شد که این خودروی ثبت مکانیزه تخلفات با تردد در معابر شلوغ و مناطق مرکزی شهر اقدام به ثبت تخلفاتی از جمله پارک دوبل، توقف در پیاده رو، توقف در ایستگاه تاکسی و اتوبوس، توقف در حریم تقاطع و میدان به صورت مکانیزه می‌کنند.

 

رئیس شورای ترافیک شهرستان جهرم تاکید کرد: پلیس راهور نسبت به شناسایی تقاطع های پرخطر در شهرستان جهرم اقدام کند و شهرداری جهرم موظف است تا دو ماه آینده این تقاطع های پرخطر را مسدود کند.

 

آموزش و فرهنگ سازی مسائل ترافیکی به شهروندان، ایجاد حفاظ ایمنی پل روستای «گلدامچه»، ایمن سازی جاده حد فاصل شهر «دوزه» تا روستای «گودزاغ»، آموزش مسائل ترافیکی در مدارس و... از دیگر مصوبات شورای ترافیک شهرستان جهرم بود.

 

کد خبر 1233070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha