اعلام حمایت و وفاداری خانواده شهدا از ولایت/ هشدار فرمانده انتظامی استان کرمان به دشمنان

همسر سردار شهید توسنگ گفت: ما خانواده های شهدا و مردم همیشه در صحنه کرمان حمایت و وفاداری خود را از رهبر معظم انقلاب اعلام می داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نخستین سالگرد شهدای دشت سمسور با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان، فرمانده نیروی انتظامی و.. پنجشنبه(۲۶ آبان)در حسینیه ثارالله برگزار شد.

 

این مراسم در اولین سالگرد شهدای سردار حاج مهدی توسنگ، ستوان دوم احسان شیرخانی و سرباز وظیفه امیرحسین خدادادی و با حضور خانواده شهید سیدنورخدا موسوی از شهدای لرستان برگزار شد.

 

همسر سردار شهید حاج مهدی توسنگ گفت: ما خانواده های شهدا و مردم همیشه در صحنه کرمان حمایت و وفاداری خود را از عظمای ولایت اعلام می داریم.

 

به گزارش شبستان؛ همچنین وی به اتفاق همسر شهید موسوی در مصاحبه ای با اشاره به فتنه اخیر کشور اعلام کرد: دشمنان راه به جایی نخواهند برد و مردم با اقتدار پشت ولایت هستند و خود نیز مانند همسران شهیدمان تا آخرین قطره خون ایستاده و آماده جان فدایی در دفاع از امنیت هستیم و از این راه هراسی نداریم.

 

 

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان در این مراسم با اشاره به اینکه شهید سیدنورخدا موسوی  جانشین شهید توسنگ(زمان ماموریت در سیستان) و هر دو متولد شهریورماه و شهادت هر دو در آبان ماه رقم خورده است؛ گفت: شهید موسوی در یک عملیات متهورانه علیه گروه جیش الظلم یکی از سه گروهی که استکبار ملعون آنها را تغذیه می کرد در عملیات پل شکسته لار به خیل جانبازان و شهدا پیوست.

 

وی افزود: جیش الظلم قصد داشتند یکی از پایگاه های مهم مرزی را تسخیر کنند و ضربه بزنند که شهیدموسوی و همرزمان اجازه رسیدن دشمن به هدف شان را ندادند و ایشان پس از جانبازی، ۱۰ سال زندگی نباتی داشت و همسرش ۱۰ سال پروانه وار این شهید زنده ایران را پرستاری کردند تا اینکه در سال ۸۷ به خیل شهدا پیوست‌.

 

سردار ناظری با مروری بر کارنامه پرافتخار مجاهدت های سردار کویر-حاج مهدی توسنگ- اظهار کرد: او در کویر دنبال شهادت بود و شهید شیرخانی هم در همه عملیات ها همراه بود.

 

وی با اشاره به حضور داوطلبانه شهید شیرخانی دز عملیات گفت: نیروها او را به عنوان یک برادر بزرگتر می دانستند و به همه محبت می کرد و شریک مجانی اهالی روستا در کارهای کشاورزی بود.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: کویر، خصوصیاتی دارد که یکی صعب العبور بودن‌ آن است و در استان کرمان ۴۴ هزار کیلومتر مربع کویر داریم که خدمت و زندگی و خواب و خوراک شهید توسنگ در کویر بود.

 

 

وی مقاومت و سرسختی را ویژگی دیگر کویر عنوان و بیان کرد: امروز سربازان این سردار سرافراز در راستای ماموریت یگان ویژه ورود کردند و از ارزش های نظام دفاع می کنند.
سردار ناظری با تاکید بر اینکه عزت کشور مرهون مردان میدانی است که جان خود را دادند؛ تصریح کرد: به دشمنان هشدار می دهیم این مملکت، مملکت شهدا و مملکت امام زمان و علمدار این مملکت نائب امام زمان است و ما اجازه عرض اندام در فتنه های بدتر از این به بزرگتر از شما ندادیم و به همت این برادران و همراهی مردم کرمان در این وانفسا فتنه به خودشان بر می گردد.

 

مرتضی طاهری، مداح اهل بیت هم در واکنش به فتنه اخیر کشور گفت: عده ای مزدورِ خودفروخته ی دلار گرفته و جذب شده توسط صهیونیست ها عده ای از نوجوانان را فریب دادند و جذب کردند و عده ای از عزیزان هم مظلومانه شهید می دهند.

 

در این مراسم از کتاب"رادار" زندگی شهید توسنگ رونمایی شد.

کد خبر 1233078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha