۸ هزار جهادگر خراسان جنوبی در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ حضور دارند

هنری از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در هفته بسیج خبر داد و گفت: در این رزمایش ۷۷۳ گروه جهادی با جمعیتی هشت هزار و ۳۰۰ نفر از جهادگران به مدت ۱۰ روز مشارکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی هنری امروز پنج شنبه(۲۶ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: برنامه های هفته بسیج امسال از روز ۲۹ آبان ماه و با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» برگزار می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: در این رزمایش ۷۷۳ گروه جهادی با جمعیتی بالغ بر هشت هزار و ۳۰۰ نفر از جهادگران مشارکت خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: تاکنون ۴۶۳ نقطه هدف در خراسان جنوبی برای خدمت رسانی در هفته بسیج انتخاب شده که از این تعداد ۳۰۷ نقطه روستایی و ۱۵۰ نقطه نیز مناطق محروم و حاشیه‌ای شهری است.

 

هنری با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج ۴۲ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۲۲۳ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها شامل آبرسانی روستایی، اصلاح شبکه و مسکن روستایی هزینه شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از بهره برداری همزمان ۳۳۱ طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: برای افتتاح این کارگاه های اشتغال با ایجاد ۵۶۹ فرصت شغلی مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی و صندوق‌های خرد قرض الحسنه همزمان با هفته بسیج، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در روز اول آذرماه با حضور ۹۰ تولیدکننده در میدان ابوذر بیرجند برپا می شود.

 

هنری عنوان کرد: در یک سال گذشته ۸۰ نمایشگاه شهرستانی، ۶ نمایشگاه استانی و ۲ نمایشگاه ملی اقتصاد به توان مردم برپا شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه به عملکرد گروه‌های جهادی استان طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۸۹ اردوی جهادی با اعزام ۲۶ هزار ۴۸۵ جهادگر برای خدمت رسانی به مردم برگزار شده است.

 

وی در پایان با اشاره به احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی با مشارکت بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان، تصریح کرد: این مجتمع‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شوند که ۵۰ درصد پروژه تا پایان امسال و مابقی تا نیمه سال آینده به اتمام می‌رسد.

 

 

کد خبر 1233079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha