مودت اهل‌بیت (ع) به سود بشریت است

آیت الله عبادی گفت: سود مودت اهل بیت(ع) برای نوع بشر است و خوش بحال آن بشری که در ظاهر و باطن تبعیت کند و خلق و خوی امام صادق (ع) و امام باقر(ع) را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز پنج‌شنبه (۲۶ آبان) در دیدار با اعضای شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه های استان با اشاره به اینکه جایگاه اهل بیت(ع) در متن قرآن آمده است، اظهار کرد: به حقیقیت قرآن دست نمی یابد مگر انسانی که مطهر باشد بنابراین در عین حالی که قرآن برکتی دارد که هیچ کسی از آن محروم نیست و نگاه، قرائت، تفسیر و حفظ آن ثواب دارد اما آثاری هدایتی قرآن شامل کسی می شود که به هر نسبتی تطهیر تقوا را داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ماجرای کربلایی کاظم ساروقی کشاورز بی سوادی که بخاطر تقوای دقیقی که داشت یکباره حافظ کل قرآن شد، بیان کرد: پیامبر خاتم(ص) هیچ اجری از امت خویش و امم پس از خود در قبال تلاش های فراوان و سختی‌های امر رسالت و آوردن دین کامل الهی نمی طلبد مگر مودت اهل بیتش(ع).

 

وی به شعری که امام شافعی درباره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سرود اشاره کرد و افزود: شافعى مى گويد: اى اهل بيت رسول خدا، خداوند دوستى شما را در قرآنى كه فرو فرستاده واجب ساخته است. در عظمت مقام شما همين بس كه هر كس بر شما صلوات نفرستد نمازش درست نيست.

 

آیت الله عبادی تأکید کرد: سود مودت اهل بیت(ع) برای نوع بشر است و خوشبحال آن بشری که در ظاهر و باطن تبعیت کند و خلق و خوی امام صادق و امام باقر(ع) را داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1233089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha