اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم  برگزار شد

کنگره ملی شهدای استان قم صبح امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آحاد مختلف مردم قم با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم  امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آحاد مختلف مردم قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

در این برنامه که مدیران استان قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور داشتند بیانات مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه پخش شد و سخنران ویژه مراسم نیز سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در کنگره ملی شهدای استان قم گفت: همانطور که در طول نهضت امام خمینی همه توطئه‌های دشمن ناکام ماند، دشمنی‌های اخیر آن‌ها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و موجب اقتدار جمهوری اسلامی خواهد شد چرا که شهدا با خون خود این کشور را بیمه کردند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای استان قم نیز  در پیام تصویری با اشاره به اینکه کنگره شهدا برکات بسیاری دارد گفت: باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا همواره برنامه‌های منظم، نوآورانه در طول سال داشته باشیم.

 

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: مسئولان این کنگره، متناسب با نیاز و حوادث روز نگاه بلند مدت و برنامه داشته باشند.

 

استاندار و رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم هم در این مراسم گفت: ویژگی ممتاز شهدای استان قم، حضور شهدای غیر ایرانی از ۹ کشور در دفاع مقدس و دفاع از حرم است.

 

سید محمد تقی شاهچراغی توجه به راه شهدا و پیام شهدا را از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شهدا دانست.

 

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم نیز در این اجلاسیه گفت: قم در گذر تاریخ همواره شهری تاثیرگذار بوده است و با توجه به تاکید رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه که فرمودند شهدای همه ایران شهدای قم هستند رسالت ما را سنگین تر می کند.

 

سردار محمد رضا موحد افزود: لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب نقش پررنگی را در دفاع مقدس داشت و پس از دفاع مقدس در هر زمان و مکان که نیاز به حضور برای دفاع از اسلام و انقلاب بود در داخل کشور و دفاع از حرم حضور مقتدرانه داشته است.

 

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور می دانیم این پرچم را زیر هدایت های ولایت فقیه به صاحب اصلی آن خواهیم رساند و باید به سمت تمدن نوین اسلامی پیش ببریم.

 

لازم به ذکر است شهدای قم شامل ۵۶۵ شهید ارتش، ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام از ۹ ملیت غیرایرانی، هزار شهید اصناف، هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی، ۱۳۰ بانوی شهید، ۱۲۰ شهید امنیت و فرماندهی انتظامی، ۶۰ شهید جهاد سازندگی و شهدای بسیج، سپاه، روحانیت و سلامت می‌شوند.

 

کد خبر 1233103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha