سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود

نوری گفت:سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود اما در کنار آن، رویش ها و افراد متدینی وجود داشتند که به پرچمداری مقام معظم رهبری از این انحراف جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، یوسف نوری امروز(۲۶ آبان) در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: حوادث اخیر و ناآرامی ها نشان داد همه ظرفیتهای کشور باید در کلاس درس متمرکز و در آنجا پیاده شود و فعالیتهای خارج از مدرسه و کلاس درس کافی نیست، باید لایه باور دانش آموزان تغییر کند و حوزه علمیه باید در این خصوص به کمک آموزش و پرورش بیاید.

 

وزیر آموزش و پروش اضافه کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده های کودکان، نوجوانان و جوانان دارد اما از این ظرفیت هیچ استفاده ای نمی شود، از ابتدای انقلاب تا کنون ریزش ها و رویش هایی داشته ایم که رویش ها مبتنی بر فطرت و با هدف الهی بوده است اما امروز استکبار از غریزه برای ریزش نیروها استفاده و مردم را تحریک می کند.

 

نوری افزود: سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود اما در کنار آن، رویش ها و افراد متدینی وجود داشتند که به پرچمداری مقام معظم رهبری از این انحراف جلوگیری کردند.

 

وی ادامه داد:همچنین دوره پیش از دبستان به عنوان مهمترین دوره در آموزش و پرورش در این نظام فراموش شده و این دوره به بهزیستی واگذار شده بود و همه تمرکز روی دانشگاه بود و آموزش و پرورش به قدری ضعیف شد که دیگر مربی پرورشی نداشتیم.

 

وزیر آموزش و پروش گفت:در مقابل ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی، فقط سه هزار دانشجو در حوزه فرهنگیان جذب شدند و راه باز شد تا افراد، بی حساب و کتاب وارد آموزش و پرورش شوند.

 

نوری افزود: اگر همه نهادهای فرهنگی و علمی با آموزش و پرورش همکاری کنند به نتایج خیلی خوبی می رسیم همان گونه که ستاد نانو با آموزش و پرورش همکاری کرد و هم اینک در نانو رتبه چهارم جهان را به دست آورده ایم.

 

وی اضافه کرد: تامین نیروی انسانی متخصص، بازنگری محتوای کتاب های درسی، رتبه بندی معلمان و رتبه بندی مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

 

وزیر آموزش و پروش تاکید کرد: باید از کارهای نمایشی به سمت کارهای مبنایی تغییر رویکرد داد، در آموزش و پرورش کار نشده و این حوزه نیاز جدی به کار و توجه دارد چرا که بستر همه حوزه ها آموزش و پرورش است و باید دانش آموزان و معلمان را توانمند کرد.

کد خبر 1233114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha