بصیرت افزایی راه مقابله با توطئه های دشمنان است

حجت الاسلام الهی نژاد با تاکید بر ضرورت توجه به بصیرت افزایی در بین آحاد مردم، گفت: پیشگیری نکردن از انحرافات می تواند زمینه هایی فراهم کند تا باعث شود دشمن را به طمع بیندازد و دشمن در جامعه آشوب ایجاد کند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، امروز که دشمنان امنیت و آرامش مردم را در قالب توطئه های مختلف مورد هجوم قرار داده اند، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، مهم ترین راه برای نقش برآب کردن نقشه‌های دشمنان است.

 

با توجه به توطئه های دشمنان برای ایجاد فتنه و آشوب در کشور و حوادث اخیر،  به گفت و گو با حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، دبیر مجمع طلاب دورودی مقیم قم، استاد حوزه و دانشگاه، پرداختیم.

 

حجت الاسلام الهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، درخصوص اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: اغتشاشات برنامه ریزی شده دشمنان و با مدیریت در خارج از کشور اداره می شود.

 

وی افزود: دشمنان نظام و ملت ایران با همراهی عواملی در داخل، تلاش می کنند چالش هایی برای نظام ایجاد کنند و به خیال خود تلاش می کنند انقلاب اسلامی دچار انحراف و درگیر مسائل داخلی شده و از اهداف خود دور شود.

 

_ در خصوص فتنه های اخیر دشمنان در کشور و هدف از ایجاد اغتشاشات بفرمایید؟

 

این استاد حوزه ودانشگاه افزود: در رابطه با اغتشاشات اخیر و موضوعات مشابه ای که در سالهای قبل برای نظام و جامعه اسلامی پیش آمده است، باید به چند نکته توجه کنیم، در هر بازده زمانی عملیات ایجاد می شود این فتنه دشمن بوده و زمینه هایی در داخل کشور فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف دشمن ایجاد نا امنی و ایجاد تفرقه و چند دستگی بین ملت ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود است.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور، ادامه داد: باید توجه داشت که هر جا زخمی باشد پشه روی این زخم می نشیند و اگر این زخم یا عفونت در داخل کشور وجود نداشته باشد دشمن نمی تواند سوء استفاده کند.

 

_ در خصوص مشکلات اقتصادی امروز جامعه و بهره برداری دشمن از این مساله بفرمایید؟

 

این استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: در داخل کشور کم کاری هایی صورت گرفته است و عدم برخورد با مفاسد، پیشگیری نکردن از انحرافات می تواند زمینه هایی فراهم کند تا باعث شود دشمن را به طمع بیندازد و دشمن آشوب ایجاد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت و مردم باید در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات و مسائل امروز در حوزه اقتصاد و بسیاری دیگر از مشکلات مرتفع شود.

 

_ در خصوص فضای مجازی و جنگ رسانه ای دشمنان بفرمایید؟

 

وی ادامه داد: نکته دیگر در حوادث باید توجه کرد امروز در کشمکش با امپراطوری رسانه ای دشمن د حال دروغ پراکنی است و دین و روحانیت را مورد هجمه قرار داده است.

 

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: در مقابله با این جنگ روانی تبلیغی باید گفت نتوانستیم در جبهه خود به خوبی عمل کنیم و راه هایی برای نفوذ دشمن وجود داشته است و می بینیم که یک سری افرادی که با دین و انقلاب دشمنی ندارند و ذهنشان آلوده شده و دچار انحراف شده اند تاثیر فضای مجازی و رسانه ای است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در طول تاریخ در تلاش بوده حق را در برابر چشم مردم باطل جلوه دهد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشوری قدرتمند فرا منطقه ای است،  با وجود این توفیقاتی که داریم باید این جنگ روانی و رسانه ای را چاره کنیم.

 

_ برای مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه مجازی و رسانه پیشنهاد شما چیست؟

 

حجت الاسلام الهی نژاد ادامه داد: بخشی از آن خاکریزهایی که دست دشمن است، فضای مجازی بوده و در جمهوری اسلامی کنترل و مراقبتی از این فضا نشده است این کار حکومتی است و حاکمیت باید فضای فرهنگی و رسانه ای را طوری مدیریت کنند که جلوی توطئه های دشمن گرفته شود و حکومت تاکنون در این قضیه کوتاهی کرده است.

 

وی اذعان داشت: فضای مجازی کنترل نشده رها بوده و لطمه های سیاسی، فرهنگی و تربیتی داشته است که سبب شده آموزه های فرهنگی و فرزندان ما دچار آسیب شوند.

 

_ با توجه به هجمه های دشمنان در توطئه های اخیر نسبت به روحانیون و ارزش های اسلامی، نقش حوزه های علمیه و طلاب در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی را بفرمایید؟

 

حجت الاسلام الهی نژاد افزود: مجموعه های فرهنگی تبلیغی، حوزه و روحانیت گرچه اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام دادند ولی چون این فضای مجازی مدیریت نشده است لذا بستر را در جهت تقویت دستگاه تبلیغی و روحانیت فراهم نکرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نداشتن مدیریت درست در فضای مجازی سبب شده تا اقدامات دشمن تخریبی باشد و ما غفلت داشتیم که باید جبران شود.

 

حجت الاسلام الهی نژاد اذعان داشت: در مدارس و دانشگاه به خاطر ضعف مدیریتی که داشتیم ذهن جوانان را درست پرورش نداده و ضعف حضور روحانیت در مدارس و دانشگاه و یا کم بودن آمار حضور روحانیت در مدارس و دانشگاه نتوانستیم به خوبی انجام وظیفه کنیم.

 

وی تأکید کرد: با وجود همه مشکلات و دشمنی ها ملت ایران بر مشکلات غلبه خواهد کرد و به راه خود با قدرت و قوت ادامه خواهد داد و تا همینه در هم شکسته استکبار جهانی را مچاله و در سطل زباله نریزیم دست از مبارزه نخواهیم کشید و دشمنان و عوامل داخلی باید بدانند که کشور قدرتمند ایران پیروز میدان است.

 

_ برای ترویج ارزش ها و نهادینه سازی ارزش های بویژه در بین نسل جوان و نوجوان راهکار پیشنهادی شما چیست؟

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بخشی از بی بصیرتی به خاطر تاثیر پذیری این است که در میدان تربیت فرهنگی فکری خوب حضور نداشتیم، باید حضور حوزه و روحانیت در مدارس و دانشگاه پر رنگ شود و بسترهای لازم را فراهم کرد تا بصیرت افزایی شود که تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند.

 

حجت الاسلام الهی نژاد یکی از نکاتی که باید توجه کرد این است که جمهوری اسلامی و ملت قدرتمند بیدار و قوی است و در درون خانه جمهوری اسلامی کم کاری، فساد و..وجود دارد ولی اگر زباله ها و نخاله ای پیدا می شود باید اینها را دور انداخت و با کجی، فساد، سوء مدیریت و بی برنامه گی ها باید مقابله شود، باید مراقب بود به جای تمیز کردن دورن خانه، اصل خانه را خراب نکنیم. 

 

 

کد خبر 1233121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha