تقویت پیوند روحانیون با جامعه راه رسیدن به جامعه اسلامی است

حجت الاسلام رنجبر گفت: امام راحل یک ریل گذاری برای جمهوری اسلامی تعیین کردند که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه، دولت و تمدن اسلامی بود و متاسفانه هنوز جامعه اسلامی شکل نگرفته و نیازمند تقویت پیوندهای اجتماعی و پیوند روحانیون با جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد رنجبر صبح امروز (۲۶ آبان) در نشست منطقه ای شبکه امامان جماعت منطقه ۳ خراسان جنوبی اظهار داشت: علما وارثان انبیا هستند و در زیارت وارث عبارت‌هایی که منسوب اباعبدالله (ع) آمده است ایشان را وارث انبیا می دانیم و امام راحل نیز فرمودند که عامل محدثه و مبقیه انقلاب روحانیت هستند.

 

راهیار منطقه خراسان با بیان اینکه امام راحل یک ریل گذاری برای جمهوری اسلامی تعیین کردند، ادامه داد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه، دولت و تمدن اسلامی شامل این ریل گذاری بود و ۲ موضوع اول شکل گرفته است ولی ما منتهی‌ به جامعه اسلامی نشدیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: برای رسیدن جامعه اسلامی کارهایی باید انجام شود که تقویت پیوندهای اجتماعی و پیوند امام و جامعه از آن‌ جمله است.

 

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه هر محله ای که امامی حضور دارد نسبت به جامعه اش وظایفی باید انجام دهد، افزود: کمترین وظیفه آن برعهده گرفتن امامت جماعت مسجد است و باید به وضعیت محله خود رسیدگی کند.

 

راهیار منطقه خراسان با تاکید بر اینکه فهم قرآن در جامعه نیاز به اخوت دارد، گفت: تا این اخوت نباشد فهمیده نمی شود و ستون اول اخوت انس است که با وفاق و یک رویی به دست می آید و ستون دوم نیز کمال است زمانی به وجود می آید که اتحاد و یکپارچگی باشد و سومین اصل اخوت بحث عزت است که مقدمه اش به تواضع امام بستگی دارد.

 

 

 

کد خبر 1233124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha