نقش نوجوانان در تکمیل خط سرخ شهادت/برترین های سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی تجلیل شدند

به گفته حسنی، نماد استکبار در زمان کنونی آمریکا، کشورهای غربی و تمام کشورهایی که در برابر حقانیت اسلام ایستاده اند، است و امید می رود جوانان و نوجوانان ما به واسطه هنر آثاری خلق کنند تا همچون سلاحی، در مقابل زورگویی استکبار بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی امروز در آیین اختتاميه سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در فرهنگسرای امام خمینی زنجان اظهار کرد: در این برنامه از نوجوانانی که در حوزه فرهنگ عاشورایی قلم زدند تقدیر خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تاثیر جوانان و نوجوان در فرهنگ عاشورایی بر کسی پوشیده نیست، گفت: در روز عاشورا 18 نفر از یاران امام حسین(ع) را نوجوانان تشکیل داده بودند.

 

وی با یادآوری نقش نوجوانان در  تکمیل خط سرخ شهادت گفت: در کنار شهدای نوجوان هشت سال دفاع مقدس، در حادثه حرم شاهچراغ و ترورهای اخیر شهدای نوجوانی دیگری را نثار انقلاب کردیم.

 

حسنی با اشاره به اینکه دشمن با ترفندها و توطئه های متعدد از زمان پیروزی انقلاب سعی در ضربه زدن به انقلاب کرده است، افزود: در حوادث اخیر نیز با کمک رسانه های معاند به دنبال ایجاد ناآرامی در کشور است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: دشمن بداند خط سرخ شهادت ادامه دارد تا به واسطه خون های سرخ، انقلاب قوی شود.

 

حسنی با تاکید بر اینکه مطلبی که با زبان هنر بیان شود اثرگذاری بیشتری دارد، گفت: در این برنامه جوانان و نوجوانان را پای کار آوردیم تا با زبان هنر مفاهیم دینی را منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حاشیه این سوگواره نمایشگاهی از آثار هنری نوجوانان و جوانان حسینی در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: آثار بسیار زیبایی توسط این هنرمندان خلق شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن به واسطه رسانه به اسلام حمله ور شده است،  افزود: تمام دنیابسیج شدند تا به ایران ضربه بزنند. در روز عاشورا نیز نوجوانان برای نهضت عاشورا به شهادت رسیدند، دلیل شهادت امام حسین(ع) مخالفت ایشان با زورگویی یزید بود که با دعوت مردم کوفه به سمت کربلا حرکت کرد و در روز عاشورا با 72 یار خود به شهادت رسیدند.

 

به گفته حسنی، نماد استکبار در زمان کنونی آمریکا، کشورهای غربی و تمام کشورهایی که در برابر حقانیت اسلام ایستاده اند، است و امید می رود جوانان و نوجوانان ما به واسطه هنر آثاری خلق کنند تا همچون سلاحی، در مقابل زورگویی استکبار بایستد.

 

انسان متمدن ایرانی، پرچمدار مبارزه با غرب است

حجت الاسلامی نقی لو نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در میدان جنگ ترکیبی و جنگ نظامی خشن قرار داریم، گفت: دشمن با خشونت بسیار رادیکال به دنبال ایجاد وحشت و ناامنی در کشور است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ازاد زنجان با بیان اینکه دشمن در این نوع جنگ دشمن اذهان مردم را آشفته کرده است، خاطرنشان کرد: این جنگ را غربی که در طول تاریخ کشتارهای بسیاری داشته، راه انداخته است و امروز با کمک رسانه و مدیریت اذهان، خود را نماد تمدن و عقلانیت جلوه داده است.

 

وی اضافه کرد: مدیریت اذهان عمومی توسط غرب وحشی به گونه ای است که یک جوان ایرانی با تمدن پرافتخارش نسبت به خود حس تحقیر دارد.

 

حجت الاسلام نقی لو اضافه کرد: در دورانی که همه دنیا غرب را نماد عقلانیت و صداقت می دانست مردم ایران به رهبری امام راحل قیام کردند تا به دنیا بفهمانند که در مکتب انبیا همه انسان ها کرامت دارند و همین موضوع هویت غرب را زیر سوال برد و دشمنی غرب با ایران شروع شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در جنگ ترکیبی تلاش می کند تا حس بدبختی را در ما زنده کند، افزود: این حس بدبختی با واقعیت منطبق نیست ما باید واقعیت ها را ببینیم تا زخم های واقعی را درمان کنیم. غرب می خواهد صحنه را به گونه ای نشان دهد که با دردها بمیریم.

 

حجت الاسلام نقی لو افزود: امروز در دورانی قرار داریم که باید غرب شکست خود را قبول کند چرا که پرچمدار مبارزه با غرب انسان متمدن ایرانی است.

 

303 اثر به دبیرخانه سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی ارسال شد

مدیر موسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور نیز در سخنانی اظهار کرد: نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در بخش های شعر سرایی، دکلمه سرایی، نقاشی، قصه گویی، مداحی و عکاسی برگزار شد.

 

بهیه حبری ادامه داد: این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی با تاکید بر ارزش های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای شناخت فرهنگ عاشورایی اجرا شد.

 

وی افزود: برای این سوگواره موضوعات ماه محرم، عزاداری، دسته های حسینی، پخش احسان و شیرخوارگان، تاسوعا و عاشورای حسینی، تعزیه خوانی، روضه های خانگی و موضوعات مرتبط با فراخوان پیش بینی شده بود.

 

حبری اضافه کرد: بخش های دکلمه سرایی، شعر سرایی و نقاشی، مداحی ترکی یا فارسی و عکاسی برای گروه سنی 12 تا 18 سال و برای بخش های دکلمه خوانی، نقاشی کودک،مداحی ترکی و قصه گویی برای گروه سنی 6 تا 12 سال پیش بینی شده بود.

 

این مسئول اضافه کرد: 303 اثر از 275 شرکت کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از 25 اثر برگزیده تجلیل می شود.

 

 

کد خبر 1233127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha