سرانه فضای مطالعه در آران و بیدگل ۴۰ درصد استاندارد جهانی است

رضایی گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه ۸ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان در آران و بیدگل ، ۳/۲ دهم متر مربع و تنها ۴۰درصد استاندارد جهانی است.

علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه استاندارد جهانی فضای مطالعه ۸ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان در آران و بیدگل ، ۳/۲ دهم متر مربع و تنها ۴۰درصد استاندارد جهانی است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: هم اکنون ۸ کتابخانه فعال در سطح شهرستان آران و بیدگل با مجموع زیربنای سه هزار و پانصد متر مربع وجود دارد که از این تعداد پنج کتابخانه عمومی و سه کتابخانه به طور مشارکتی است.

 

رضایی بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر جهت علاقه‌مند کردن نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت:  با توجه به پيشينه فرهنگي درخشان شهرستان آران و بیدگل و كارنامه اي كه اين شهرستان در تربيت فرهيختگان دارد، نياز است كه در حوزه ارتقاي فضاي مطالعه و فرهنگ كتاب و كتابخواني اقدامات ويژه اي صورت گيرد.

 

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: پرداختن به کمیّت ها و کیفیت های مطلوب کار برای کودکان در زمینه انتشار کتاب و همچنین کتاب رسانی و خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم، از مسایلی است که هرگز نباید مورد غفلت و کم توجّهی قرار گیرد.

 

رضایی، کودکان و نوجوانان را سرمایه‌های بزرگ میهن اسلامی و آینده سازان و پاسداران ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و افزود:  كتاب انسان را به مدارج عالی می برد و بی تردید بسیاری از پیشرفت های بشر مدیون كتاب و كتابخوانی است و از این رو ارج نهادن به این محصول فرهنگی به منزله پاس داشت دانایی و آگاهی است.

کد خبر 1233145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha