نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد برای جامعه تبیین شود

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش مهم استان مازندران در بازسازی سوسنگرد، گفت: شایسته است هر امری که سبب احیا ارزش‌ها و ماندگاری فداکاری‌ها و رشادت‌های جوانمردان دوران دفاع مقدس و بعد آن می‌شود مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام حسن روحانی امروز(‌۲۶آبان) در همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که همزمان با ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، با حضور سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران و آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش شهرداری قائم شهر برگزار شد،‌ با تأکید بر احیای حماسه آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد اظهار کرد: این مناسبت شاخص و ارزشمند به دست مردم استان شکل گرفت و یادآوری این صحنه‌ها در ایام هفته مازندران لازم و ضروری است.
 

 

امام جمعه بابل افزود: نسل معاصر با این صحنه ها آشنا هستند و باید در خاطر ملت ایران زنده شود و زمینه هویت سازی را برای امت و نسل ما فراهم کند.
 

 

وی بر لزوم تبیین این صحنه تاریخی انقلاب اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه بازسازی سوسنگرد در آن مقطع به ذهن مرحوم آیت الله هادی روحانی، نماینده اسبق ولی فقیه درمازندران رسیده بود، گفت: یکی از کارهای برجسته که نشان از روح جمعی مردم مازندران ساخت و ساز منطقه سوسنگرد بوده است.
 

 

امام جمعه بابل با بیان اینکه مجموعه ائمه جمعه، روحانیت و مردم بسیج شدند و 600 میلیون تومان پول فراهم کردند و خانه‌ها را ساختند، ادامه داد: با نظم ویژه ای این حرکت جمعی مدیریت شد و امر چشمگیری تحقق پیدا کرد. این از جمله حقایق درخشانی بود که با قوت و خلوص به نتیجه رسید.
 

 

وی به نقش ویژه آیت الله روحانی در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: همت بلند و روح جمعی حاکم بر این کار باعث شد بازسازی سوسنگرد در مدت کوتاهی انجام و این دستاورد بزرگ به نام مازندرانی‌ها در تاریخ به ثبت رسید.

 

کد خبر 1233169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha