ضرورت تدوین نقشه‌ راه برای زنجیره تامین کالا و خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

یزدی گفت: نظام سلامت نسبت به دیگر ارگان های دولتی بالاترین گردش مالی را دارد و مدون کردن یک نقشه راه برای زنجیره تامین کالا و خدمات در حوزه بهداشت، دارو ، درمان، آموزش و پژوهش اهمیت بالایی دارد.

«حمزه یزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در حاشیه برگزاری کارگروه تدوین نقشه‌راه زنجیره تامین کالا و خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علومپزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مرکز دبیرخانه دائمی «کارگروه تدوین نقشه‌راه زنجیره تامین کالا و خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» شد اظهار کرد: بهبود سلامت زنجیره تامین کالا و خدمات و کاهش فساد و ارتقای بهره وری و اصلاح فرایندهای زنجیره تامین کالا و خدمات دو هدف عمده تشکیل کارگروه کشوری است.

مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تقویت نظارت بر فرآیند زنجیره تامین کالا و خدمات، افزایش شفافیت، طراحی و استقرار سامانه جامع مدیرت منابع و مصارف وزارت بهداشت و استفاده از سامانه های کدینگ و رهگیری 4 استراتژی تعیین شده در بهبود سلامت زنجیره تامین کالا و خدمات و کاهش فساد است.

این فرد مسئول ادامه داد: بهینه سازی هزینه ها در زنجیره تامین، استفاده از سیستم اطلاعاتی بروز و متناسب با زنجیره تامین، پایش و کنترل فرآیندهای مختلف زنجیره و استفاده از نیروی متخصص و کارآمد و بازبینی قوانین و دستورالعمل ها، پنج استراتژی مشخص شده در راستای ارتقای بهره وری و اصلاح فرایندهای زنجیره می باشد.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه‌راه تامین کالا و خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای نخستین بار با مشارکت دانشگاه های عضو کار گروه در حال برگزاری است، گفت: نظام سلامت در امور خدمات و در پراکندگی جغرافیایی یکی از گسترده ترین سازمان های دولتی از نظر تنوع خدمات و پراکندگی واحدهای ارائه دهنده است و می طلبد برای تامین کالا و خدمات از یک استراتژی و هدف کلی در سطح وزارتخانه و دانشگاه ها بهره ببرند که کارگروه مذکور در راستای همین هدف سومین جلسه را در اصفهان برگزار کرد.

یزدی خاطرنشان کرد: پس از هزینه های پرسنلی که سهم 60 تا 70 درصدی اعتبارات وزارت بهداشت را به خود اختصاص داده است، اعتبارات 30 درصدی برای تامین کالا و خدمات قرار دارد و از این جهت تدوین نقشه راه برای این بخش اهمیت بالایی دارد.

وی اعلام کرد: نظام سلامت نسبت به دیگر ارگان های دولتی  بالاترین گردش مالی را دارد که مدون کردن یک نقشه راه برای زنجیره تامین کالا و خدمات در حوزه بهداشت، دارو ، درمان، آموزش و پژوهش اهمیت بالایی دارد.

مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور منتخب وزارت بهداشت و درمان در ایجاد دبیرخانه دائمی "کارگروه تدوین نقشه‌راه تامین کالا و خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور" شد که تاکنون 3 جلسه آن برگزار و تا پایان سال نقشه راه با مشارکت تمام دانشگاه ها تدوین می شود.

کد خبر 1233191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha