پرداخت تسهیلات برای ایجاد تاسیسات سرگرمی زود بازده در سطح کشور

ضرغامی با بیان اینکه گیلان برای جذب گردشگر احتیاجی به تبلیغ ندارد گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ایجاد تاسیسات سرگرمی که زود بازده هستند تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عزت الله ضرغامی امروز (پنجشنبه، ۲۶ آبان ) در اختتامیه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی برگزار شد اظهار داشت: نمایندگان استان بسیار فعال و پیشرو هستند و در حوزه گردشگری و مباحث حول محور آن هم پیگیری زیادی دارند. 


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشکر صمیمانه از همه سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری عنوان کرد: اگر کسی آمد و سرمایه خود را برای رضایتمندی مردم و کمک به اقتصاد کشور،با اعتقاد و علاقه به استانی مانند گیلان آورد حرکت و اقدام او برای ما ارزشمند است.


ضرغامی وجود ۲۲۰ اثر ثبت ملی و ۳۰۰ بنای تاریخی در نوبت ثبت استان گیلان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استان گیلان مانند  یک ایران کوچک و مانند ویترینی برای ایران بزرگ است و در همه ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جزو سرآمدهاست و در تمام بخش‌ها مزیت‌های نسبی دارد. 


وی گیلان را جزو استان‌های دارای تنوع بالای صنایع دستی کشور خواند و ادامه داد:  گیلان سرشار از مزیت است و اصلا لازم نیست مزیت در آن خلق و تولید شود از طرفی مهمترین مسأله در موفقیت سرمایه‌گذاران این است که موانع برطرف و انگیزه ها تقویت شود.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این وزارتخانه بهترین عملکرد در تبصره ۱۸ را به خود اختصاص داده است افزود: بخش عمده‌ای از ماموریت‌های این وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده است یعنی یک مدیرکل تمام ماموریت‌هایی که وزیر دارد را داراست.


ضرغامی ادامه داد: امسال حداقل ۱۰ هزار میلیارد اعتبار در بخش تبصره ۱۸ داریم و به گفته سازمان مدیریت هر میزانی که وزارتخانه ما برای تسهیلات و وام تبصره ۱۸ پرونده معرفی کند هیچ مانع و سقفی برای پرداخت وام و تسهیلات اقدام خواهد شد.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: علاوه بر اینها ما هم در سطح وزارتخانه امسال معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای گردشگری  و ۶۵ میلیارد تومان هم برای صنایع دستی اختصاص داده‌ایم.


وی پیاده‌سازی پنجره واحد خدمت در استانها برای حمایت از سرمایه‌گذاری را لازم دانست و اضافه کرد: قصد داریم برای برون رفت از موازی کاری و تعیین اولویت‌ها طرح جامع استانها را تدوین نماییم زیرا یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم مانع زدایی است.


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: از شورای برنامه‌ریزی استان می‌خواهیم که بروکراسی خود را کنار بگذارند و به خصوص در حوزه ماموریت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارها را سریعتر انجام دهند.


ضرغامی ابراز داشت: سرمایه گذار متهم نیست و اینکه خیال میکنیم کسی اگر پول داشت پیشاپیش متهم است درحالیکه این حرف مخالف عقل و منطق و شرع است و نباید نگاه این باشد که سرمایه‌گذار تنها به دنبال منافع خود و سودآوری است.


وی حل مشکلات سرمایه‌گذاران توسط مدیران با استفاده از پنجره واحد خدمت را خواستار شد و ادامه داد: گیلان برای جذب گردشگر احتیاجی به تبلیغ ندارد و این ما هستیم که باید زیرساخت‌ها را برای بهره‌مندی از این موهبت الهی فراهم کنیم.  


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حل مشکل حریم زمین‌های کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: ما شادی کمی برای مردم فراهم کردیم و برای همه این اقدامات و ایجاد تاسیسات سرگرمی که زود بازده هستند تسهیلات پرداخت می‌کنیم.


ضرغامی به موضوع انباشت زباله در کنار جاده‌های استانهای شمالی از جمله استان گیلان افزود: رئیس جمهور هم تاکید دارند که هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم و باید از سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود میکنند استقبال کنیم.


وی خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم سوداگران شالیزارها و باغات گیلان را از بین ببرند و ویلاسازی کنند زیرا همه اینها سرمایه ملی ما محسوب میشود و باید استاندار گیلان و مدیران استان برای حفظ داشته های غنی استان اعم از جنگلها، شالیزارها و ساحل دریا تلاش کنند.


لازم به ذکر است در پایان این همایش از تلاشگران برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان تقدیر به عمل آمد.
 

کد خبر 1233206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha