جشنواره تئاتر استان البرز در گذر از کمبودهای زیرساختی/ همراهی مسئولان فرهنگی ضروی است

استان البرز میزبان برپایی رویداد فرهنگی یازدهمین جشنواره تئاتر است آن هم در شرایطی که کمبودهای زیرساختی مانند پلاتوهای نمایشی در سطح استان یکی از مهمترین موانع برپایی هرچه بهتر این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، همزمان با آغاز هماهنگی ها برای برپایی یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز بار دیگر دغدغه زیرساخت های استاندار در این خصوص مطرح شد. آنچنان که در دومین نشست اعضای انجمن تئاتر استان البرز که با هدف برپایی هرچه بهتر این دوره از جشنواره تئاتر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برپا شد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. 

 

هرچند محورهای اصلی این نشست، توجه به زیرساخت های لازم و ضروری برای برپایی هرچه بهتر جشنواره، همراهی و مشارکت دستگاه های مختلف و متولیان فرهنگی با هدف برپایی یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز با رویکرد ارزش محور بود ولی دغدغه اصلی نبود پلاتوهای نمایشی در سطح شهرستان های استان و بیش از همه در شهر کرج بود. 

 

پلاتوی استاندارد یکی از جدی ترین دغدغه هنرمندان عرصه تئاتر نمایشی است، به ویژه آنکه اقدام های صورت گرفته در حوزه آنچنان که باید پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست. همزمان با برپایی زمانبندی بازبینی آثار جشنواره بار دیگر این ضرورت ها مورد اشاره قرار گرفت. 

 

جمعیت استان البرز نزدیک به ۳ میلیون نفر برآورد می شود به ویژه آنکه هرساله شاهد رشد و افزایش جمعیت در این استان هستیم. با توجه به این مهم اقدام عملی برای ساخت پلاتوهای استاندار با هدف غنی سازی فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی در قالب برپایی تئاتر اهمیت دارد. 

 

مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها برای تأمین بودجه اعتباری جشنواره تئاتر

 

حسین بهزادی فر با اشاره به ضرورت برپایی جشنواره تئاتر به عنوان یک رسانه هدفمند و اثرگذار با هدف تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها برای تأمین بودجه اعتباری جشنواره تئاتر اهمیت اساسی دارد.

 

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز با اشاره به اهمیت تنظیم چارچوب های اجرایی جشنواره تئاتر گفت: تئاتر استان البرز متناسب با نیاز استان و ضرورت های فرهنگی از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است.

 

 

به گفته وی، کمبود زیرساخت های اجرایی اعم از پلاتو، سالن های تمرین و ... از جمله مسائل پیش روی هنرمندان تئاتر در استان البرز است.

 

وی تصریح کرد: توجه به تئاتر آیینی و ارزش از دیگر ظرفیت های هنر تئاتر در این استان است که با حمایت مسئولان و متولیان امر می توان شاهد رشد و پویایی این هنر ارزشی بود.

 

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: تعیین کارشناس فنی با هدف پیگیری بحث هایمالی، همچنین توجه به نکات فنی، برنامه ریزی لازم برای برپایی نشست خبری و ... از جمله نکات مورتوجه ای است که پس از صدور احکام برنامه ریزی های آن انجام می شود.

 

بکارگیری تمامی ظرفیت های استانی برای اجرای عمومی جشنواره تئاتر

 

ملایی با اشاره به اهمیت جایگاه تئاتر در بیان ظرفیت های هنری، فرهنگی و اجتماعی نیز در خصوص برپایی یازدهمین جشنواره تئاتر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: بکارگیری تمامی ظرفیت های استانی برای اجرای عمومی جشنواره تئاتر ضروری است.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن نمایش استان البرز با اشاره به اهمیت توجه به دستاوردهای هنر تئاتر گفت: بهره مندی و بکارگیری تمامی ظرفیت ها برای اجرای عمومی جشنواره تئاتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی ادامه داد: نبود زیرساخت های نمایشی کمبود پلاتوهای نمایشی از جمله مشکلات و دغدغه هایی ای است که همواره گریبانگیر هنرمندان تئاتر این استان بوده است.

 

ملایی خاطرنشان کرد: اعطاء احکام، شرح وظائف اعضای متولی و اجرایی جشنواره تئاتر استانی البرز با هدف برپایی هرچه بهتر جشنواره از جمله مطالب قابل تأمل و مورد ملاحظه است.

 

 

 

 

کد خبر 1233221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha