مسجدی که  مرکز اجتماعات دانشگاهیان شرق تهران است + تصاویر

مسجدالشهدای دانشگاه علم‌وصنعت از مساجد بزرگ دانشگاهی کشور است که در پی همجواری با مقبرة‌الشهدای گمنام، محل حضور گسترده دانشگاهیان و اجرای برنامه‌های متنوع و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجدالشهدای دانشگاه علم و صنعت از مساجد بزرگ دانشگاهی کشور است که با برگزاری برنامه‌های حیات‌بخش فضایی معنوی را برای دانشگاهیان ایجاد کرده است.

 

 

 

 

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مسجد در نزدیکی دانشگاه علم و صنعت، بیمارستان الغدیر و ورودی ۲ مترو سر سبز قرار دارد. مسجدالشهدا در ضلع غربی دانشگاه علم و صنعت ایران، مجاور درب ورودی غربی واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

این مسجد حدود ۶۰۰ متر مربع مساحت دارد و در سال ۱۳۷۲ توسعه پیدا یافته است.

 

 

 

 

گنبد مسجد همراه با توسعه آن در سال ۱۳۸۷ احداث و سطح گنبد مسجد از کاشی های سنتی کار شد. چراکه به مرور زمان عواملی همچون نزولات جوی و یخ زدگی موجب پریدگی کاشی از سطح گنبد شده و ظاهر نامناسبی ایجاد کرده بود. به همین جهت گنبد مسجد به همت دفتر طرح های عمرانی دانشگاه ترمیم و بازسازی شد.

 

 

 

 

 

با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس و همچنین تبیین آرمان های والای این عزیزان که پیروان واقعی و عملی امام خمینی(ره) بودند، مسئولان دانشگاه علم و صنعت ایران بر آن شدند تا در جوار مسجد  دانشگاه نیز با ساخت یادمانی برای پنج شهید گمنام، یاد و خاطره این اسطوره های مقاومت و ایثار را جاودانه سازند.

حضور مزار شهیدان گمنام در فضای دانشگاه، که فضای علم و معنویت است و همجواری آن با مسجدالشهدا فضای معنوی خاصی را در دانشگاه علم و صنعت ایران ایجاد کرده است.

 

 

 

 

پس از ساخت یادمان شهدا، پیکر پنج شهید گمنام و سرافراز دفاع مقدس همزمان با اربعین حسینی در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه علم و صنعت ایران آرام گرفتند. و همه روزه محل حضور دانشجویان و استادان برای زیارت و عرض ارادت است.

 

 

 

 

این شهدا، جزو شهیدان عملیات های‌ نصر، بدر،‌ محرم و عاشورای یک بودند که بر دوش دانشجویان و دانشگاهیان و از مقابل مسجدالنبی(ص) نارمک به سمت دانشگاه تشییع و در مراسمی معنوی در این مکان به خاک سپرده شدند.

 

 

 

مراسم ها و محافل دانشگاه در طول سال در جوار مقبره الشهدا دانشگاه با استقبال دانشجویان برگزار می شود.

 

کد خبر 1233231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha