کتابخانه سازی خیر کثیر است

تقوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به کمبود فضای کتابخانه ای در گیلان اظهار داشت: کتابخانه سازی خیر کثیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، یاسر تقوی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 27 آبان ) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) نسبت به کمبود فضای کتابخانه ای در گیلان هشدار داد و گفت: باید تلاش کنیم فضای کتابخانه ای در استان بیشتر شود..


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان, خواستار مشارکت خیرین و مردم در ایجاد فضای کتابخانه ای و ساخت کتابخانه های جدید در گیان شد و تاکید کرد: کتابخانه سازی خیر کثیر است.


وی خاطرنشان ساخت: نیکوکاران و عموم مردم می توانند در کتابخانه سازی مشارکت داشته باشند تا سرانه فضای کتابخانه برای هر گیلانی افزایش پیدا کند.


تقوا با بیان اینکه مردم گیلان پویش نذر کتاب را جدی بگیرند، گفت: با اهدای کتاب به کتابخانه ها سرانه کتاب به نسبت جمعیت گیلان افزایش خواهد یافت.


وی اعلام کرد: اگر اعضای کتابخانه را سرمایه اصلی کتابخانه در نظر بگیریم کمبود فضا و کتابهای قدیمی آسیب برای فرهنگ کتابخانه است.


وی افزود: بیش از 50 خدمت برای یک کتابخانه در نظر گرفته شده است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: طرح کتابخانه سیار برای محلات بدون کتابخانه پیش بینی و اجرا شده است.


تقوا با اشاره به لزوم جهاد تبیین و باز کردن باب کفتگو در جامعه گفت: برای ترویج فرهنگ گفتگو باید سواد گفتگو بین مردم ایجاد شود که این مسئله با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محقق می شود.

کد خبر 1233328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha