ریشه و مبنای اصلی درگیری‌های اخیر کشور را باید بدانیم

هدایت خواه با بیان اینکه ریشه اصلی درگیری‌های اخیر کشور را باید بدانیم، گفت: دشمنان بر روی نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف در حال کار و فعالیت هستند و از طریق فضای رسانه‌ای و ابزارهای روز تحت عنوان «علوم شناختی» در حال تلاش هستند اما موفق نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان_از استان کهگیلویه و بویراحمد، علی ویسی:

 

امام خمینی (ره) با نفی از خود بیگانگی و دمیدن روح خودباوری، زمینه های بازگشت به خویشتن را بین اقشار مختلف روشنفکر و جوان دانشگاهی فراهم کرد و باعث رویکرد نیروهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به سوی مذهب شد.

 

نهضت فرهنگی و فکری ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری حضرت امام خمینی (ر) تاثیرات شگرف و عمیقی بر ساختار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران داشت و نتایج مطلوبی به همراه گذاشت.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ که جرقه آن از خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری حضرت امام خمینی (ره) زده شده، با توجه به پیاده شدن قوانین اسلامی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین بحث ولایت فقیه و گنجاندن این قوانین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و از طرفی مبارزه با استکبار، استعمار و صهیونیسم در برابر دفاع از مظلومان عالم، دشمنان و کشورهای مختلفی که خود ظالم، ستمگر، غاصب، استعمار، استکبار و ... بودند رو در روی نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

 

این دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که با رای و نظر مردم و بر اساس قوانین اسلامی پایه گذاری شد، اقدام به توطئه و کارشکنی های مختلف تحمیل جنگ هشت ساله، ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان، تهدید، تحریم، ترور، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و ... کردند که به لطف الهی، حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری تاکنون به اهداف مورد نظر خود نرسیده‌اند.

 

حادثه کوی دانشگاه تهران، فتنه سال های ۷۸ و ۸۸ و آبان ماه ۱۳۹۹ که از طرف دشمنان خارجی با همراهی برخی از عناصر خودفروخته داخلی صورت گرفت، نیز نتوانست خدشه ای به انقلاب، نظام و ارزش ها وارد کند.

 

در جدیدترین توطئه طراحی شده توسط دشمنان با بهره گیری از مشکلات اقتصادی و همچنین به بهانه فوت مرحوم «مهسا امینی» تلاش کردند تا نسل نوجوان و جوان جامعه را با خود همراه کرده و با استفاده از فرصت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به زعم خود این قشرها را با خود همراه کرده و تکلیف نظام و انقلاب اسلامی را یکسره کنند، ولی با هوشیاری مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی، مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری این توطئه نیز نقش بر آب خواهد شد.

 

با توجه به توطئه جدید دشمنان بر علیه کشورمان در مقطع کنونی گفت و گویی را با «ستار هدایت خواه»، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده سابق شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

 

 

تحلیل شما از حوادث اخیر کشور چیست؟

 

انقلاب اسلامی بر اساس تدبیر الهی در این برهه از جهان رخ داده و تحول عظیمی در عالم در همه ابعاد ایجاد کرده و خواب همه ستمگران را آشفته کرده است.


 

دشمنان از آن زمان تاکنون به شکل های مختلف به زعم خود در سه سطح طبق تحلیل غربی ها در مورد انقلاب اسلامی توسط «کسینجر» حدود ۲۰ سال پیش گفته بود ما با انقلاب اسلامی در سه سطح درگیری داشته و داریم.


 

سطح نخست که سطح مطلوب ما است، نابودی انقلاب اسلامی بوده و خود کسینجر تحلیل می کند در جنگ هشت ساله و بعد از اقدامات دیگری که انجام دادیم، دیگر نابودی انقلاب اسلامی دور از دسترس است.


 

سطح دوم که به قول آن ها این است که جمهوری اسلامی را در عالم منزوی کنیم، به گونه‌ای علیه ایران اسلامی تبلیغ کنیم که ملت های عالم به ویژه ملت هایی که از آنها الگو گرفته اند دیگر ایران را به عنوان الگوی خود تلقی نکنند و گفته بعد از فتنه ۸۸ تقریبا از این سطح دست کشیدیم.


 

سطح سوم درگیری ما با انقلاب اسلامی ایران این است که انقلاب اسلامی را مهار کنیم و حرکت آن را کند کنیم، بنابراین باید از ابزارها و شیوه‌های مختلف استفاده کنیم که انقلاب اسلامی توسعه و تاثیرگذاری آن در عالم مهار یا کند شود.

 

 

چه افراد و گروه هایی مجری این تحلیل های غربی ها در کشور هستند؟

 

این تحلیل خود غربی ها بوده ولی اینها به دلیل اینکه عناصر جیره خوار ضد انقلاب خود را تحریک کنند، در چند ماه اخیر با برنامه ریزی هایی که از قبل داشته اند این طور القا کرده‌اند که برنامه ریزی وسیعی در حوزه های مختلف در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان و خوزستان گروه های تجزیه طلب را کاملاً آماده کرده ایم، (فقط حدود ۱۷ هزار نفر کرد را آماده کرده بودند که در منطقه شمال غرب عملیات خود را انجام دهند).


 

از طرفی در داخل نیز با توجه به فضای مجازی و تاثیراتی که بر قشر نوجوان و جوان جامعه دارد با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این ها می توانند اعتراضات خود را آغاز کنند و بعضی از گروه ها مثل داعش در میدان حضور دارند و فضا را ناامن می کنند و گروه های تجزیه طلب از مرزها هجوم می آورند و جمهوری اسلامی را به زعم خود ساقط می کنند.


 

به همین جهت رضا پهلوی، رجوی، الاهوازیه و گروه های مختلفی که این روزها نام آنها مطرح است با همکاری رسانه‌های بین‌المللی خود فضایی را فراهم کرده‌اند و در داخل نیز با واسطه بر روی سلبریتی ها و اینکه هر کدام چه تعداد «فالوور دارند»، کار کرده‌اند و می‌توانند مردم را به میدان بیاورند که در این صورت کار انقلاب اسلامی تمام می شود و این موضوع را به این افراد این گونه القا کرده بودند؛ ولی در تحلیل نزد خود به این نتیجه رسیده بودند که انقلاب اسلامی نابود شدنی نیست.


 

به همین جهت دست به چنین اقداماتی زدند ولی با هوشیاری و بیداری ملت ایران که تحت تاثیر القائات آنها قرار نگرفته بودند از یک سو و تدابیری که مسئولان کشور داشتند که از یک طرف با عشایر عرب صحبت کردند و جریان الاهوازیه را کاملاً کنترل کردند، با بعضی از اقداماتی که در منطقه سیستان و بلوچستان صورت گرفت، حرکت های «جیش الظلم» را تا حدودی مهار کرده و با اقداماتی که سپاه در بمباران گروه‌های ضد انقلاب در شمال غرب کشور داشتند، آنها را مهار کردند و با هشدارهای جدی که به دولت آذربایجان دادند چون آنها نیز در این منطقه به دنبال تحرکات بودند که ایران را به هفت منطقه مستقل تجزیه کنند و از طرفی آگاهی و حضور مردم و عدم همراهی آنها با این جریانات، توطئه های دشمنان به نتیجه نرسید و نخواهد رسید.

 

 

مبنای این حوادث و اتفاقات در کشور چه بوده و چرا باید در کشور ایران این حوادث رقم بخورد؟

 

مبنای اصلی این درگیری نیز درگیری آخرالزمانی است، زیرا دو تفکر در دنیا ادعای حکومت جهانی دارند.


 

یکی تفکر یهود بوده که می‌گویند ما نژاد برتر هستیم و باید در عالم حکمفرما شویم و تمام تلاش‌های آنها نیز در این راستا صورت می گیرد.


 

تفکر دیگر نیز تفکر شیعی بوده که معتقد است حکومت الهی باید بر جهان حکمفرما شود، این نشان می‌دهد مسئله، مسئله درگیری آخرالزمانی است.


 

چون برای مقابله با زمینه سازی ظهور انقلاب اسلامی و ملت ایران را زمینه ساز ظهور می دانند، می خواهند به سهم خود انقلاب اسلامی را مهار کنند تا در مقابل حرکت جهانی امام عصر (عج) به زعم آنها موانع ایجاد کنند یا به تعبیری بتوانند حکومت جهانی یهود را حکمفرما کنند.


 

ریشه و مبنای درگیری را باید بدانیم، البته دشمنان بر روی نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف در حال کار و فعالیت هستند و از طریق فضای رسانه‌ای و ابزارهای روز تحت عنوان «علوم شناختی» در حال تلاش هستند. در جنگ شناختی ذهن جوانان ما را در این میدان تسخیر می‌کنند تا به زعم خود حکومت جهانی امام عصر(عج) و انقلاب اسلامی که زمینه ساز ظهور است، اخلال ایجاد کنند؛ ولی وعده الهی صدق و حق بوده و اتفاقی نخواهد افتاد.


 

طبق روایتی، روزی وجود مقدس حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم از در منزل خود خارج شد و ابوبکر، عمر، عبدالرحمان بن العوف و امیرالمومنین علیه السلام در بیرون خانه منتظر ایشان بودند و کفش ها را به امیرالمومنین (ع) برای وصله زدن دادند و همین طور که امیرالمومنین (ع) مشغول وصل کردن کفش های پیامبر (ص) بودند پیامبر به توصیف یک قومی پرداختند.


 

فرمودند «یک قومی هستند در قیامت بر منبرهایی از نور می نشینند و پوششی و چهره هایی از نور دارند و این قوم را توصیف کردند».


 

حس کنجکاوی افراد حاضر تحریک شد، ابوبکر از پیامبر پرسید این ها چه کسانی هستند؟ پیامبر جواب نداد، عمر پرسید این ها چه کسانی هستند؟ ولی پیامبر جوابی نداد و سایر افراد حاضر نیز همین سوال را مطرح کردند ولی جوابی نشنیدند و نوبت به امیرالمومنین (ع) که رسید همین سوال را پرسید.

 

پیامبر (ص) فرمود «این ها قومی هستند که به روح الله عشق می ورزند بدون اینکه رابطه قومی و خویشی با او داشته باشند و بدون اینکه مالی به آنها داده باشد، شیعیان تو هستند یا علی و تو امام آنها هستی.»
حالا در مورد این که روح الله چه کسی است در گذشته بحث هایی بین علما صورت گرفته و مرحوم علامه مجلسی گفتند که روح الله حضرت مسیح است که شاید اشاره به مسئله ظهور و امثال اینها دارد


 

تا زمان وقوع انقلاب اسلامی برخی از محققان بررسی کرده و گفته اند که در میان علما یا «روح الله» نام نداشتیم یا اگر داشته‌ایم معروف نبوده، تنها روح اللهی که می‌توان گفت مصداق این حدیث است وجود مقدس امام رضوان الله تعالی علیه است، که این نظر آقایان علما بوده است.


 

نقل می کنند شهید صدوقی خدمت امام رسید و عرض کرد «این روح اللهی که در این حدیث است گفتند که شما هستید، ظاهراً امام لبخندی زده و سر خود را پایین انداختند».


 

همه می دانند که امام شخصیتی نیست که اگر تعریف و تمجیدی از ایشان صورت می گرفت، وجود چیزی به ایشان نسبت داده شود خوشش بیاید و اینکه امام چیزی نگفتند، دلیل بر این است که انشا الله آن قوم ملت ایران هستند و رهبر آن الهی است که در روزگار ما توفیق داشتیم در ذیل رهبری او زندگی کنیم و انشالله جانشین بر حق او این پرچم را به دست امام زمان عجل الله خواهد داد.

 

 

با توجه به اینکه فتنه های گوناگونی در حال وقوع است، چه توصیه‌ای به افراد جامعه دارید؟

 

نزدیکی‌های ظهور این فتنه ها شدت آن بیشتر خواهد شد، باید مراقب باشیم که خدای ناکرده در این فتنه ها گرفتار نشویم.


 

وقوع این فتنه ها در این روزگار طبیعی، ضروری بوده و حکمت دارد، انشالله خداوند همه ما و نسل ما را از فتنه های آخرالزمان حفظ کند و ما را آماده برای جانبازی در رکاب امام زمان عجل الله قرار دهد.

کد خبر 1233422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha