شهرستان نیازمند حمایت و نگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ است

حجت‌الاسلام ناصری نژاد با اشاره به اینکه با وجود این همه استعدادهای فرهنگی و هنری، این شهرستان نیازمند حمایت و نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان است گفت: متاسفانه در یک سال اخیر هیچ کمکی در بحث فرهنگی به این شهرستان نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد امروز شنبه (۲۸ آبان) در جلسه مسئولان و مدیران کانون‌های مساجد شادگان که با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد اظهار کرد: شادگان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی و هنری دارد.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شادگان را مرکز شعر عربی استان دانست و افزود: این شهرستان در بحث شعر سابقه طولانی دارد و تاکنون چندین همایش شعر در مناسبت‌های مختلف برگزار کردیم.

 

وی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در شادگان را معرفی شخصیت های فرهنگی و هنری همچون شیخ هاشم کعبی و ابن سکیت دورقی دانست و اضافه کرد: در این راستا همایش‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شده است.

 

حجت‌الاسلام ناصری نژاد با اشاره به اینکه شادگان در حوزه قرآنی و حفظ و قرائت قرآن و مداحی و تئاتر سابقه خوب و استعدادهای درخشانی دارد تصریح کرد: در بخش هنری و صنایع دستی نیز شادگان حرف برای گفتن دارد.

 

وی با بیان اینکه ما آنچه در توان داشتیم برای این حوزه کار کردیم ولی بیش از پیش نیاز به حمایت داریم ابراز کرد: مردم شادگان معتقد به فرهنگ، دین و تشیع هستند ولی گروه‌ها و فرقه‌های ضاله نیز در تلاش هستند تا جوانان ما را به انحراف بکشانند.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود این همه استعدادهای فرهنگی و هنری، این شهرستان نیازمند حمایت و نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان است یاد آور شد: متاسفانه در یک سال اخیر هیچ کمکی در بحث فرهنگی به این شهرستان نشده است.

 

وی دغدغه اصلی و اول این شهرستان را بیکاری دانست و عنوان کرد: میزان بیکاری در این شهرستان ۴۵ درصد است و هر چه آمار بیکاری بالاتر باشد فقر و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

کد خبر 1233471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha