تحصیل ۸۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند

لامعی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند از جایگاه فراملی در زمینه های علمی و تخصصی برخوردار است، گفت: در دانشگاه های خراسان جنوبی ۸۵۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند و آمادگی کامل برای تعامل در زمینه علمی با کشور قرقیزستان را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی صبح امروز شنبه (۲۸ آبان) در نشست هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند اظهار داشت: در قرقیزستان ۱۹ دانشگاه و در خراسان جنوبی ۴۸ دانشگاه و آموزشگاه عالی وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۸۵۰ دانشجو خارجی در دانشگاه های استان تحصیل می کنند، ادامه داد: از این تعداد ۵۸۰ نفر در دانشگاه دولتی، ۲۱۴ نفر در دانشگاه آزاد، ۸۵ نفر دانشگاه علوم پزشکی و ۲ نفر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند با ۱۷ کشور جهان تعامل علمی دارد، افزود: ۲۰ پایان نامه مشترک با کشورهای مختلف در حال حاضر در دستور کار دانشگاه بیرجند قرار دارد.

 

لامعی با تاکید بر اینکه دانشگاه بیرجند در زمینه علمی و تخصصی از جایگاه فراملی برخوردار است، بیان کرد: دانشگاه بیرجند در سال ۱۴۰۱ از توانمندی ها و قابلیت های بالایی برخوردار است و این توانایی را دارد تا با کشور قرقیزستان همکاری لازم را داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه به دو موضوع اقتصاد و اندیشه در سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی توجه شود، گفت: این دو موضوع در جهت پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است و آمادگی لازم جهت تعامل با کشور قرقیزستان در زمینه های علمی را داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1233473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha