تکمیل ۲۰۰ طرح آبرسانی به عشایر نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ طرح در زمینه آبرسانی به عشایر کشور در دست اجراست، گفت: برای تکمیل این پروژه ها ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مهدی میزبان از بهره مندی 35.5  درصد از عشایر کشور از آب شُرب سالم خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: در صورت احتساب دسترسی عشایر به آب سالم چشمه های بهسازی شده، میزان بهره مندی این قشر از آب شُرب سالم به 68 درصد می رسد.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران افزود: اکنون بیش از 200 طرح در زمینه آبرسانی به عشایر کشور در دست اجراست که تکمیل و بهره برداری از آن، شاخص بهره مندی این قشر از آب سالم را بیش از 13 درصد افزایش می دهد.

 

میزبان گفت: برای تکمیل این پروژه ها 800 تا هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی پایدار به عشایر کشور، از سال 98 با اذن رهبر معظم انقلاب، بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و جذب شده است.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: با این منابع، 560 پروژه متوسط و بزرگ در زمینه آبرسانی پایدار برای عشایر اجرایی شد که این اقدامات شاخص بهره برداری از آب سالم را 11 درصد افزایش داده است.

 

 

 

کد خبر 1233534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha