وحدت بازاریان کرمان علیه پروژه اعتصاب/ هر گونه اقدام منجر به ضرر واحدهای صنفی محکوم است

اظهارات رؤسای صنوف مختلف در کرمان حاکی از آن است فراخوان ضد انقلاب برای تعطیلی بازار و بعضاً تهدید و ارعاب ها تأثیر مشهودی بر روند فعالیت کسبه و بازاریان در کرمان نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ به دنبال ناآرامی های اخیر کشور، فراخوانی در روزهای گذشته از سوی ضد انقلاب داده شد تا بازاریان کسب و کار خود را تعطیل و با این جریان معاند همراه شود؛ مشاهدات میدانی و اظهارات مسئولین مربوطه اما حاکی از آن است این فراخوان ها و بعضاً تهدید و ارعاب ها تأثیر مشهودی بر روند فعالیت کسبه و بازاریان در کرمان نداشته است.

 

مهدی آتش خوار، رئیس اتحادیه کیف و کفش کرمان در همین باره در نشست خبری اتاق اصناف مرکز استان کرمان با حضور رؤسا و هیئت مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان کرمان اعلام کرد: سه روز فراخوان دادند اما به همت خود بچه های بازار همه پشت هم بودند و حتی یک نفر هم واحد صنفی خود را تعطیل نکرد و فقط چند مغازه بالا شهر تعطیل شد.

 

وی با اشاره به درخواست کمک از کلانتری برای تأمین امنیت کسبه در پی نگرانی های ایجاد شده؛ افزود: کلانتری اعلام کرد هر مغازه ای تحت فشار است و احساس خطر می کند در آنجا نیرو مستقر می کنیم، گفت: یک دستگاه خودرو یگان ویژه مستقر شد و کاسبی ها انجام شد و مشکلی هم پیش نیامد.

 

آتش خوار به صراحت اعلام کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی کند اگر ما متحد باشیم.

 

علیرضا منزلی، رییس اتحادیه پوشاک هم اظهار کرد: هر حادثه ای وقتی پیشامد می کند جنبه های مختلفی دارد؛ بنده به عنوان نماینده ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی اعلام می کنم اولویت ما معیشت این صنوف است لذا هر دلیلی باعث آسیب به واحدهای صنفی شود از نظر ما محکوم است.


وی با بیان اینکه به هر دلیلی که ضرری متوجه واحدهای صنفی ما می شود ناراحت خواهیم شد و این حرکت از نظر جامعه صنفی محکوم است؛ افزود: بقا و حیات یک واحد صنفی مشروط به فعال بودن است و ۸۰ درصد واحدهای صنفی اگر یک ساعت تعطیل باشند قطعاً از پس مخارج خود بر نخواهند آمد.


وی ادامه داد: اصناف اگر بسته باشند قطعاً جامعه صنفی و اقتصاد کشور نابود خواهد شد و این حرکت مثبت نیست و انتهای آن نتیجه مطلوب نخواهد داشت زیرا بسته بودن اصناف حتی برای اعتراض های قانونی هم مطلوب نیست.


منزلی با تأکید بر اینکه اصناف همیشه خودجوش و پای کار بودند و به هیچ وجه راضی به تعطیلی نیستند؛ تصریح کرد: قطعاً بسته بودن پیامدهای ناگوار و بدی برای جامعه خواهد داشت و با وجود تمام مشکلات اصناف، مسیر مطالبه گری جامعه اصناف از مسیر بسته بودن واحدهای صنفی نیست زیرا باید با بررسی مشکلات اصناف، مطالبات اصناف را به گوش مسئولین برسانیم که همه جزو یک خانواده هستیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه تبعات تعطیلی برای خود اصناف است و به همین دلیل هیچیک راضی به تعطیلی نیستند؛ گفت: مردم با اصناف به انصاف برخورد کنند.


ودیعتی، رییس اتحادیه صنف الکترونیک هم با بیان اینکه خواسته ما صرفاً تأمین امنیت است؛ اظهار کرد: قدرت شایعه از هر آنچه فکر کنیم بیشتر است و در روزهای اخیر شرایط سختی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه خواسته موبایل فروش ها تأمین امنیت است؛ گفت: دست نیروی انتظامی را برای ایجاد امنیت به گرمی می فشاریم و درخواست داریم مسئولین حرف و مشکلات اصناف را بشنوند.

 

ودیعتی تصریح کرد: بچه های موبایل فروش خیابان حافظ همان کسانی هستند که در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی مغازه های خود را بستند و خیابان را پرچم زدند این بچه ها همان بچه ها هستند و جامعه اصناف خانواده بسیار بزرگی است درخواست داریم رسانه ها نیز همکاری کنند.

 

رضایی، نائب رئیس اول صنف موبایل هم تصریح کرد: روز پنجشنبه گذشته، ظرف نیم ساعت موبایل فروشی ها باز شد زیرا وقتی دیدند امنیت برقرار است، مغازه را باز کردند و تا آخر شب هم بودند و مشکلی پیش نیامد.

 

حمیدرضا ثنایی، رئیس اتحادیه فالوده و بستنی هم گفت: بازاریان در کنار مردم هستند و بحث اول ما امنیت است و هیچ ارتباطی با اغتشاشگران نداریم و در کنار نظام و مردم خواهیم بود.
 

سخنان رئیس اتاق اصناف کرمان به طور جداگانه منتشر شده که از اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 1233540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha