۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس‌جمهوری به سد گلمندره تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان برای تکمیل عملیات اجرایی سد گلمندره طی دو ماه اخیر تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی؛ سیدعقیل مرتضوی گفت: این سد در دست ساخت در شهرستان گرمه، از نوع خاکی با هسته رسی است و عملیات اجرایی آن تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بیان کرد: برای ساخت این سد تاکنون حدود 344 میلیارد تومان هزینه شده و با توجه به پیگیری فراوانی که برای دریافت اعتبارات انجام شده است، تکمیل آن در ردیف طرح‌های اولویت دار دولت سیزدهم قرار دارد.

 

وی گفت: مخزن این سد گنجایش ذخیره سازی 28 میلیون و 700 هزار متر مکعب آب را دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: هدف از ساخت این سد، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق اقتصادی در منطقه است.

 

مرتضوی اظهارداشت: تکمیل روند اجرایی این سد به خاطر اهمیت آن جز مصوبات سفر رهبری به استان است و با بهره برداری از آن سالانه 9 میلیون و 300 هزار متر مکعب آب برای پوشش هزار هکتار از زمین‌های پایین دست تنظیم می شود.

کد خبر 1233541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha