گزارشی از  فعالیت های قرآنی ارتش در شش ماهه اول سال /برنامه پنج ساله ارتش برای  تربیت حافظان قرآن کریم

سرهنگ میدانی با اشاره به برنامه پنج ساله ارتش برای تربیت حافظان قرآن کریم، گزارشی از فعالیتهای قرآن و حدیث ارتش در شش ماهه اول سال ارایه کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_فرزانه تهجا: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک نهاد مردمی همواره در فعالیت های قرآنی سرآمد بوده و توانسته در میان نیروهای مسلح رتبه های خوبی را در بخش حفظ قرآن و تربیت حافظان از یک جزء تا حفظ کامل به خود اختصاص دهددر همین رابطه گفتگویی اختصاصی با سرهنگ مهدی میدانی، رییس سازمان قرآن، عترت و نماز ارتش در مورد گزارش عملکرد شش ماهه اداره قرآن، عترت و نماز ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد مسابقات کارکنان خانواده های ارتش و خواهران شاغل در 6 ماه اول توضیح بفرمایید؟

 اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال اقدامات معنوی خود را در ۳ بخش قرآن، عترت و نماز همانند سال های گذشته با برنامه ریزی مدون و زمان بندی شده دقیق آغاز کرده است و در شش ماهه اول به تمام اهداف تعیین شده رسیده است.

 

مسابقات کارکنان خانواده های ارتش و خواهران شاغل و همسران و فرزندان بالای 15 سال و زیر 15 سال در رشته های حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، قرائت ترتیل، تحقیق و رشته اذان برادران برگزار شد و اختتامیه این مسابقات در مشهد مقدس در تالار قدس حرم امام رئوف به میزبانی نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در قرارگاه شمال شرق در شهریور ماه برگزار شد.

 

محافل قرآنی در ششش ماه اول سال چگونه برگزار شد؟

محافل قرآنی در شش ماه گذشته در نقاط مرزی، پادگان ها، یگان ها، ادارات عقیدتی و کوی های سازمانی برگزار شد که بخش عظیمی از این محافل به ماه مبارک رمضان اختصاص داشت. در هفته دفاع مقدس نیز محافل خوبی در یگان ها برنامه ریزی و برگزار شد و حافظان و قاریان خوش الحان جمهوری اسلامی ایران با تلاوت های زیبا در تمامی یگان ها و محافل قرآنی حضور داشتند.

 

در مورد کلاسهای تخصصی قرآن برای منتخبان قرآن توضیح بفرمایید؟

برگزاری کلاس های تخصصی قرآن برای منتخبان قرآنی خانواده ها و کارکنان ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و مراکز قرآن در دستور کار قرار گرفته است و به لطف خدا تمام نیروها در آموزش تخصصی قرآن در حوزه صوت، لحن، تجوید و حفظ همت دارند و قبل از برگزاری مسابقات اردوهای تخصصی نیز برای شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی برگزار شد که به گفته داوران سطح کمی و کیفی مسابقات ارتش جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

 

در موضوع کلاسهای قرآنی هفتگی و راه اندازی دارالتحفیظ ها چه اقداماتی در نیمه اول سال صورت گرفته است؟

کلاس های قرآنی هفتگی با عنوان سه شنبه های قرآنی برگزار می شود که از ابتدای سال این برنامه در فضای مجازی به ادارات ارسال شد و در پیام رسان سروش نیز در دسترس تمامی اساتید قرار گرفت. این کلاس ها در ماه مبارک رمضان هر روزه برگزار شد و رضایت خوب علاقه مندان را کسب کرد.

 

همچنین ایجاد و راه اندازی دارالتحفیظ های جدید در ادامه راه اندازی دارالتحفیظ های سال های گذشته برای نیروهای ارتش در دستور کار قرار دارد که با گسترش این اماکن در نظر داریم در برنامه پیش بینی شده پنج ساله، سهمیه خود از حافظان 10 میلیونی که سهم ارتش 63 هزار نفر است را محقق کنیم. رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست و با همتی که ارتشیان قهرمان و خانواده معظم آنها دارند، این موضوع دست یافتنی است.

 

در حوزه تربیت مربی حفظ قرآن و دانشجویان چه اقداماتی انجام شده است؟

تربیت مربی حفظ و دانشجویان در دستور کار دارد که اطلاعات کامل در این زمینه در آینده ارایه می شود. در شش ماهه دوم سال نیز برنامه های دیگری برای برگزاری مسابقات کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان درنظر گرفته شده است که جزییات در آینده نزدیک اعلام می شود.

 

این سازمان در موضوع عترت و اهل بیت(ع) به خصوص مهدویت چه اقداماتی را در شش ماهه اول سال انجام داده است؟

مباحث مهدوی با بهره از اساتید مجرب در یگان های ارتش در حال انجام است. در حوزه نهج البلاغه نیز جلسات متعددی با حضور ۹۰ نفر از اساتید متخصص در شش ماه اول سال برگزار شد و مدرک مربی گری نهج البلاغه به افرادیکه دورهها را به صورت کامل طی کردند، اهدا شد. این افراد سفیران نهج البلاغه در یگان ها هستند که جلسات مختلف نهج البلاغه را برای خانواده ها، کارکنان و دانشجویان برگزار می کنند و سربازان و خانواده های ارتش را با مفاهیم بلند نهج البلاغه آشنا می کنند.

 

اقدامات انجام شده در حوزه حدیث در نیمه اول سال را توضیح بفرمایید؟

جشنواره حدیث در 19 آبان برگزار شد که این مسابقات مورد استقبال بی نظیر قرار گرفت و 14 هزار و 400 نفر از کودکان در این جشنواره در چهار مقطع شرکت کردند. همچنین با حضور روحانیون شاغل و دعوت از سایر روحانیون نمازهای جماعت در تمام یگان های ارتش برگزار شد و در بخش سخت افزاری در حوزه ساخت و تجهیز مساجد و اماکنی که مسجد ندارند، شاهد ساخت مساجد هستیم و تجهیز و تعویض برخی وسایل مساجد مورد توجه قرار گرفته است. این اقدامات در راستای اعتلای منزلت نماز در دستور کار قرار دارد. اقامه نمازهای ظهر، عصر و مغرب و عشا در یگان ها از دیگر برنامه هایی است که از سوی این سازمان تاکید قرار دارد که در این زمینه تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز منعقد شد و کارگاه های جذب فرزندان به نماز در شش ماهه اول در تمامی یگان ها با استفاده از اساتید برتر ستاد اقامه نماز برگزار شد و به لطف خدا این کارگاه ها مورد استقبال بی نظیر قرار گرفت. همچنین کارگاه های افزایش مهارت کارکنان در اداره مساجد و جذب مخاطبان به نماز با همکاری ستاد اقامه نماز در قم برگزار شد که در اولین جلسه حجت الاسلام قرائتی و جانشین سازمان عقیدتی ارتش حضور داشتند و این کارگاه ها تا آخر سال برای ائمه جماعت برگزار می شود. فعالیت های شش ماهه دوم سال نیز در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.

 

 

 

کد خبر 1233547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha