​دستگاه های اجرایی چوب لای چرخ مردم می گذارند

یزدان شناس گفت: برخی ارگان ها و دستگاه های اجرایی کارهای مرتبط با مردم را انجام نداده و ارباب رجوع را اذیت کرده و چوب لای چرخ مردم می گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مرتضی یزدان شناس امروز شنبه (28 آبان) در جلسه شورای شهر پس از قرآئت نامه یکی از شهروندان مبنی بر درخواست صدور پروانه ساخت در روستای اکبریه اظهار کرد: متأسفانه برخی دستگاه ها کار مردم را انجام نداده و باعث اذیت ارباب رجوع شده و چوب لای چرخ مردم می گذارند.

 

منشی شورای شهر به نامه و درخواست این شهروند اشاره کرد و افزود: براین اساس نامه ای از سوی سرپرست اداره اموال و املاک استان مبنی بر موافقت بنیاد برای صدور پروانه ساخت به نام این شهروند به شورا ارسال شده است.

 

وی هم با بیان اینکه شهرداری مکلف به صدور پروانه برای صاحب سند است، گفت: مصوبات باید عام باشد و نمی توان فقط برای یک نفر پروانه صادر کرد و در صورت صدور پروانه در هیأت تطبیق رد خواهد شد.

 

یزدان شناس تأکید کرد: متأسفانه برخی دستگاه های اجرایی وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، کارمندان دستگاه های اجرایی موظف به پاسخگویی هستند و نباید تعداد زیادی از اسناد معطل یک ارگان بماند باید به آنها فشار آورده تا کار مردم را به درستی انجام دهند.

 

رئیس شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه برای حل این مشکل از شهروند تعهد نامه محضری گرفته شود، گفت: بنیاد مستضعفان به عنوان مالک، نامه ای به شورا و شهرداری مبنی بر صدور پروانه ساخت به نام شهروند ارسال کرده است.

 

رضا حسنی صفت خواستار صدور پروانه ساخت برای حل مشکل این شهروند شد و افزود: می توان پروانه را صادر کرد و در زمان انتقال سند حق و حقوق معوقه احتمالی را از شهروند دریافت کرد.

 

پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد درخواست به کمیسیون حقوقی ارجاع و طبق ضوابط برخورد شود.

 

در ادامه رئیس شورای شهر بیرجند به طرح جامع ترافیکی شهر اشاره کرد و گفت: این طرح در 15 مهر ماه سال 1399 برای تصویب به تهران ارسال شده که به علت مشکلات مالی با شهرداری (25 میلیون تومان) به وزارت کشور تحویل نشده است.

 

حسنی صفت افزود: با توجه به پرداخت این مبلغ دلیلی برای عدم بارگذاری این مهم در سایت وزرات کشور وجود ندارد و نیاز است این مهم توسط رئیس کمیسیون عمرانی و مسئول شورای ترافیک شهرداری به صورت ویژه پیگیری شود.

 

به گفته وی به علت نبود طرح، نمی توان دفاعی از آن انجام داد.

 

در زمینه این درخواست هم پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد این طرح در کارگروه مصوب و هماهنگی های لازم برای پیگیری و اخذ نتیجه نهایی توسط رئیس کمیسیون عمران و مسئول شورای ترافیکی انجام شود.

 

رئیس شورای شهر بیرجند گریزی به از دست دادن 5 هزار و 400 اصله درخت در پادگان زد و با بیان اینکه مقصر مسکن و شهرسازی بوده یا ارتش تفاوتی ندارد، گفت: هیچ دستگاه و مرجعی نمی تواند از شورا و شهرداری بخواهد از این خواسته کوتاه بیاید و هیچ مرجعی حق ندارد تصمیمی بگیرد که منافع شهر دیده نشود.

 

حسنی صفت اشاره ای به شنیده ها از سوی شهروندان مبنی بر انتقال باغ اکبریه به یکی از دستگاههای اجرایی کرد و ابراز امیدواری کرد: این خبر صحت نداشته باشد.  

 

در ادامه منشی شورا نامه ای از سوی مرکز توانبخشی علی اکبر(ع) مبنی بر مساعدت شهرداری و شورا برای استفاده از فرهنگسرا در روز 12 آذرماه (هفته گرامیداشت معلول) مطرح کرد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا مقرر شد در روز 12 آذر ماه، فرهنگسرا به صورت رایگان در اختیار این مجتمع برای برگزاری جلسه قرار گیرد.

 

عباس سروری نامه دیگری مبنی بر تفاهم نامه شهرداری با بنیاد ناجا برای استفاده از خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر را قرائت کرد.

 

در ادامه شهردار بیرجند ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه برای دریافت 10 دستگاه اتوبوس بین شهری بالغ بر 13 میلیارد تومان واریز شده است،‌ گفت: علی رغم قول مساعد تأمین اتوبوس ها برای سال آینده 3 دستگاه اتوبوس دو شنبه این هفته تحویل شهرداری شده و وارد چرخه خدمات رسانی شهروندان خواهد شد.

 

مهدی بهترین ابراز امیدواری کرد: در هفته های آینده هم بتوان مابقی اتوبوس های خریداری شده را وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهری کرد.

 

وی در خصوص نامه شهرداری و تفاهم نامه بین شهرداری و بنیاد تعاون ناجا گفت: در گذشته برای تحقق این مهم ماهی 45 میلیون تومان به خزانه واریز و سپس رقمی به پلیس راهور استان برگشت و اختصاص می یافت که با رایزنی ها و تفاهم نامه صورت گرفته قرار شد ماهانه 15 میلیون تومان برای خدمات مضاعف پلیس در شیفت عصر توسط شهرداری پرداخت شود.

 

در ادامه رئیس کمیسیون عمران به قرائت تعدادی نامه ارجاع شده به کمیسیون پرداخت. ویدا ناصری گریزی به نامه دفتر فنی استانداری برای شهرداری در زمینه طرح جامع ترافیک زد و گفت: در این نامه دفتر فنی استانداری خواستار بهنگام سازی این طرح و دلایل عدم اجرا با قید فوریت به استانداری شده است.

 

 وی نیز بر اساس نظر اعضای کمیسیون عمران خواستار تسریع و انجام این طرح و به هنگام سازی آن شد.

 

در ادامه نامه و درخواست تعدادی از بازاریان مبنی بر مساعدت صدور پروانه برای تغییر چهره بازار با تخفیفات ویژه مطرح شد که پیشنهاد شهرداری برای تشویق کسبه اعمال 40 درصد تخفیف برای صدور پروانه تا پایان سال جاری با شروط مطرح شود.

 

ناصری با بیان اینکه نامه در کمیسیون عمران مورد بحث قرار گرفت و توسط اعضای کمیسیون پیشنهاد شد برای بهسازی، نوسازی، جداره سازی، نما، ایمن سازی و... این طرح بررسی و به شورا ارجاع شود.

 

که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، مقرر گردید طرح جامع توسط شهرداری آماده و به کمیسیون عمران ارجاع و پس از کارشناسی در شورای مطرح شود.

 

 وی به جلسه شورا با حضور مدیر عامل آب  استان اشاره کرد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد ریز برآورد پیشنهادات شهرداری برای عملیات مرمت نوارهای حفاری به شورا برای بررسی و...اعلام شود.

 

به گفته وی برای تصویب نهایی این مهم باید توافقی بین شهرداری و آب و فاضلاب استان منعقد گردد.

 

 

کد خبر 1233551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha