بیش از ۲۴۰ پهنه کشور طی سال گذشته دچار فرونشست زمین شده است

جاویدانه با اعلام خبر نشست زمین در ۲۴۰ پهنه طی سال گذشته گفت: در استان البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر از پهنه زمین دچار فرونشست ۲۹ سانتی متری در سال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، علی جاویدانه طی نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که شنبه ۲۸ آبان در استانداری البرز با حضور استاندار البرز تشکیل شد گفت: مسئله پهنه بندی کشاورزی و صنایع استان البرز از مهمترین شاخص های مورد توجه است. 

 

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: طی سال گذشته در سطح کشور ۲۴۰ پهنه دچار فرونشست زمین شده است که این مهم ضرورت توجه به مسئله پهنه بندی را دوچندان می کند.

 

وی با اشاره به اهمیت آخرین محاسبات استان بیان کرد: در استان البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر از پهنه زمین دچار فرونشست بیش از ۲۹ سانتی متر در سال است. 

 

وی اظهار کرد: سرمایه گذاریی در پهنه فرونشست در مناطقی از استان البرز انجام شده که این مطلب باید بررسی و پیگیری شود تا مشکلات و عواقبی را به همراه نداشته باشد. 

 

جاویدانه با اشاره به اینکه در البرز شاهد مشکلاتی در آمایش سرزمینی هستیم بیان کرد: برش استانی نقشه سازمان ها متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دست اقدام است که بخشی از آن توجه به مشکلات در آمایش سرزمینی است.

 

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۳۷ ایستگاه ترازیابی پهنه ای وجود دارد بیان کرد: نقشه ایستگاه ترازیابی پهنه ای در ۱۶ شهر استان البرز وجود دارد که برای ۲ شهر باقی ماند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه نقشه هزینه لازم است. 

 

رئیس سازمان نقشه برداری کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت و چالش هایی که در زیرساخت داده های مکانی، تنظیم و اجرای موافقت نامه های اعتبار هزینه ای و تملک دارایی نیز در خصوص حل و رفع مشکلات آمایش سرزمینی استان البرز در نظر گرفته شده است. 

 

 

کد خبر 1233556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha