دین، انقلاب و درد مردم باید مورد توجه هنرمندان باشد

حجت الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه هنرمند باید سه چیز را خوب بفهمد، گفت: اول «دین» را که عقیده ملت و مردم است، دوم «انقلاب و منافع نظام اسلامی» تا در چارچوب این نظام فعالیت کند و سوم «درد مردم» را بفهمد و با زبان‌ هنر به تصویر بکشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز شنبه 28 آبان ماه در دیدار اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر  خراسان شمالی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر باطن دینی و انقلابی دارد، افزود: باید این روح در تمام کارهای هنری دیده شود، انقلاب و دین همه مباحث اجتماعی، آسیب ها، مشکلات مردم و تعالی را در درون خود دربر می‌گیرد و باید حواسمان باشد که این باطن و این روح از بین نرود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و استعدادهای خوبی در همه حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر است، خطاب به مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: افراد جوان را شناسایی و جذب کنید به خصوص از مدارس و هنرستان‌ها استعدادیابی شروع کنید تا شاهد برگزاری برنامه های بهتر و با شکوه تر با حضور هنرمندان فعال، توانمند و باشیم.

 

وی ادامه داد: هنر باید در خدمت جامعه باشد، زبان هنر باید زبان مردم باشد که بتوان با آن با جامعه و مردم چه آنکه در حاشیه شهر زندگی می‌کند ارتباط برقرار کرد و به نحو مطلوب از آن بهره گیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: هنرمند باید سه چیز را خوب بفهمد، اول دین را که عقیده این ملت و مردم است و ۱۴۰۰ سال است که رشد کرده و قدم به قدم جلو آمده، دوم انقلاب و منافع نظام اسلامی را بفهمد تا در چارچوب این نظام فعالیت کند و سوم درد مردم را بفهمد و با زبان‌ هنر به تصویر بکشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هنر را به دل مردم ببرید و سعی کنید اجراها و اکران‌ها به صورت مردمی باشد تا بتوان بسیاری از مفاهیم و فرهنگ سازی ها را به زبان هنر منتقل کرد.

 

حجت الاسلام نوری در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

 

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از یکم تا سوم آذرماه به دبیری مسعود مرواری در پلاتو شمس بجنورد برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1233561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha