شورای سیاست‌گذاری در استان‌ها تشریفاتی نیست/ کانون‌های فرهنگی هنری، دستیار فرهنگی مساجد هستند

حجت‌الاسلام خداداده با حضور درشادگان گفت:در استان‌ها وشهرستان‌ها ساختاری به نام شورای سیاستگذاری کانونهای مساجد و شورای فرهنگ عمومی داریم که رییس آن امام جمعه است، این شوراها و جایگاه‌ آنها تشریفاتی نیست بلکه جایگاه پاسخگویی هستندکه باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده امروز شنبه (۲۸ آبان) با حضور در خوزستان و دیدار با مسئولان فرهنگ شادگان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، ضمن محکوم کردن اقدام ترورستی در ایذه، شهادت تعدادی از هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و اظهار کرد: امروز بنده به دعوت نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان حضور پیدا کردم تا به بررسی مشکلات فرهنگی شادگان بپردازیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نکاتی که در این جلسه مطرح شد حتما به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل می‌شود، افزود: خوزستان محل عظمت و مشاهیر بوده و جای جای نقاط این خاک پربرکت است و تصور نمی‌کنم از صدر اسلام تا امروز مشاهیر و بزرگانی به این اندازه برای مکتب و دین تولید شده باشد.

 

وی در خصوص کانون‌های مساجد، تصریح کرد: اینکه باید با یک نگاه تحولی به کانون‌ها نگاه کنیم بر کسی پوشیده نیست ولی اینکه دفعتا روند و ریل‌گذاری را عوض کنیم ما را به چالش می‌رساند.‌

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با تاکید بر اینکه نباید به مسائل مختلف نگاه کاریکاتوری داشته باشیم، عنوان کرد: در همه مسائل باید اقتضائات را با تمام ابعاد دید و نگاه دولت سیزدهم هم همین است.

 

وی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگ امروز باید بیشتر دیده شود و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند، خاطرنشان کرد: امروز دولت پرچمدار گفتمان انقلابی است که باید از این فرصت استفاده کرد و آن را قدر بدانیم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بحث فرهنگ از حیث حاکمیتی یک در هم تنیدگی وجود دارد، عرصه فرهنگ و هنر جزیره‌ای نیست و باید همه در کنار هم فعالیت کنند.

 

وی بیان کرد: در استان‌ها و شهرستان‌ها ساختاری به نام شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد و همچنین شورای فرهنگ عمومی داریم که رییس آن امام جمعه است، این شوراها و جایگاه‌ها تشریفاتی نیست بلکه جایگاه پاسخگویی هستند که باید تقویت شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در خصوص فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد گفت: کانون‌ها همه مسجد نیستند بلکه بخشی از مسجد بوده و به عنوان دستیار فرهنگی باید با برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در عرصه سرود، تئاتر، فیلمنامه، اکران فیلم و ... برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد جذابیت ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در شادگان، تاکید کرد: این شهرستان حدود ۲۲۰ روستا دارد که تنها ۱۵ روستای آن دارای کانون فرهنگی هنری است که آمار بسیار پایینی است و این تعداد باید افزایش یابد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین از کانون‌های مساجد خواست در خصوص اصلاح رویداد فهما پیشنهادات خود را ارائه دهند.

 

وی در بحث سرانه کانون‌های مساجد یادآور شد: در این زمینه تحولی در حال انجام است و بناست پیشخوان خدمات را راه‌اندازی کنیم که به جای سرانه، خدمات ارائه دهیم.

 

کد خبر 1233569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha