دومین دوره رویداد تئاتر مردمی بچه های مسجد در قزوین برگزار می شود

قوامی از برگزاری دومین دوره رویدادهای نمایشی تئاتر مردمی بچه های مسجد با عنوان محرابیان در آذر ماه امسال در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید قاسم سید قوامی امروز (شنبه ۲۸ آبان) در جمع خبرنگاران در حوزه هنری قزوین بیان کرد: تئاتر مردمی بچه های مسجد یکی از رویدادهایی است که سال گذشته شاهد برگزارای آن بودیم و امسال هم فراخوان دومین دوره رویدادهای نمایشی و همایش های استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد با عنوان محرابیان منتشر شده است.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ اثر نمایشی در قالب ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد ۱۵ شهر استان قزوین به نمایش درآمد و خوشبختانه استقبال خوبی را هم از این برنامه شاهد بودیم به طوی که ۵ هزار مخاطب از این برنامه استفاده کردند.

 

وی عنوان کرد: در سال جاری هم فراخوان دوره جدید تئاتر مردمی بچه های مسجد با هدف فعال سازی و ساماندهی گروه های تئاتر مردمی، ارتقای کیفی فعالیت های نمایشی گروه های تئاتر، ایجاد تولیدات محتوایی متناسب با فضا و با استفاده از ظرفیت تئاتر بچه های مسجد و تشویق و ترغیب گروه ها برای اجرای تئاتر در مساجد منتشر شده است.

 

قوامی اعلام کرد: این رویداد در ۲ مرحله برگزار می شود که در مرحله نخست اجرای گروه های نمایشی به صورت محله ای بوده و در محلاتی که مسجد دارند و گروه تئاتر در آنها فعال است، افراد می توانند در این برنامه ثبت نام داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله دوم، این برنامه به صورت استانی بوده و گروه های نمایشی که در مرحله نخست انتخاب شوند به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

 

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین اظهار کرد: این رویداد از ۲۷ آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا هفتم بهمن ماه ادامه دارد که گروه های نمایشی برای عموم اجرا خواهند داشت در این مرحله پنج تا هشت گروه برای حضور در مرحله دوم و مرحله استانی انتخاب می شوند.

 

وی تأکید کرد: از ۲۴ بهمن ماه تا هفتم اسفند هم گروه های تئاتر باید ۱۰ اجرا در پنج مسجد منتخب در شهرها و روستاهای استان داشته باشند.

 

قوامی گفت: علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند با مراجعه حضوری به حوزه هنری قزوین و یا از طریق سایت www.art fest.ir نسبت به ثبت نام گروه نمایشی خود اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: در این دوره از رویداد تئاتر مردمی بچه های مسجد سعی شده تا از گروه های نمایشی حمایت و پشتیبانی صورت گیرد به طوری اگر گروه به متن نمایشی نیاز داشته باشد در این خصوص حمایت لازم صورت می گیرد.

 

کد خبر 1233578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha