شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای مسائل کلان راه‌حل‌ ارائه دهد

قناعت گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید برای حل و فصل مشکلات و مسائل کلان خراسان جنوبی راه‌حل‌ ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز شنبه (۲۸ آبان) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: موضوعات کلان استان باید در این شورا مورد بررسی قرار گیرد تا با ارائه راهکار شاهد حل و فصل آن باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان استان برای پیگیری مباحث باید جلسات تخصصی ذیل شورا برگزار کنند، افزود: با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی بیرجند و عضویت دستگاه‌های متولی در راستای رفع ابهام مسائل جلسات تخصصی ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شود و موضوعات غیرقابل حل به شورا برای بررسی و پیگیری بیشتر ارجاع شود.

 

وی در خواست کرد سطح موضوعات مطرح شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ارتقا باید تا به سمت حل و فصل مباحث کلان استان حرکت کنیم.

 

قناعت با اشاره به لزوم فعال شدن کمیته‌های اتاق بازرگانی بیرجند برای حل مسائل مختلف، متذکر شد: اکنون ۲ کمیته در این اتاق فعال است و گزارشات ارائه شده نیز مناسب نیست.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه آغاز نهضت احیای واحد راکد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های متولی را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: در جلسات بعدی احیای واحدهای راکد یکی از دستور کار جدی ما در شورا خواهد بود تا هم گزارش و آمار خوبی از فعال‌سازی واحدها داشته باشیم و هم مشکلات واحدهایی غیرقابل حل در این شورای مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی از سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی در هفته آینده خبر داد و بر معرفی ظرفیت‌های استان توسط دستگاه های متولی تأکید کرد تا این سفرها رهاورد خوبی برای استان داشته باشد.

 

قناعت در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت انتقال صنوف آلاینده در استان اشاره کرد و افزود: این عدالت نیست که در تمام شهرستان‌ها سایت انتقال صنوف آلاینده ایجاد شود بلکه در این خصوص، اولویت اختصاص اعتبار با شهرهای دارای بیشترین مشکل و چالش است.

 

استاندار خراسان جنوبی در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند، خاطر نشان کرد: راه دسترسی این سایت به دلیل یکسری مشکلات کاری زمان‌بر است اما ایجاد آن در دستور کار استان قرار دارد.

 

وی در پایان درخواست کرد جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرمانداران جهت بررسی آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاینات و بشرویه برگزار شود و در این جلسه محل تامین اعتبار طرح انتقال صنوف آلاینده از اعتبارات ملی، استانی و مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور تعیین شود.

 

 

 

 

کد خبر 1233600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha