بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در آستارا جمع آوری شد

رضایی‌پور از فعالیت شورای زکات در ۴۱ روستای بندر آستارا خبر داد و گفت: در ۶ ماه سال جاری در ۴۱ روستای دارای شورای زکات، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عنایت رضایی‌پور امروز(شنبه، ۲۸ آبان) در جلسه شورای زکات آستارا که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارکرد: زکات صدقه واجب در دین اسلام است.

 

فرماندار بندر آستارا بر فرهنگ‌سازی زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: نقش رسانه‌ها و مساجد در این راستا مهم و تاثیرگذار است و باید از آنها بهره گرفته شود.

 

وی تصریح‌کرد: حضور نهادهای زیر مجموعه بهزیستی و کمیته امداد، میزان پرداخت افراد در حوزه زکات را افزایش می‌دهد.

 

رضایی‌پور از فعالیت شورای زکات در ۴۱ روستای بندر آستارا خبر داد و گفت: در ۶ ماه سال جاری در ۴۱ روستای دارای شورای زکات، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده شامل زکات مستحبی و کفاره عمد و غیر عمد بوده است، افزود: تمام زکات دریافتی در همان روستا هزینه می‌شود.

 

رضایی‌پور بر لزوم خلاقیت در جمع‌آوری زکات تاکید کرد و گفت: پروردگار متعال در آیه ۴۱ سوره حج به جدی گرفتن امر زکات تاکید بسیاری کرده و باید با شیوه‌های نوین و خلاقانه، در خصوص دریافت این فریضه مهم اقدامات قابل توجهی انجام داد.

 

*رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زکات نقش تاثیرگذاری دارند

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی نیز در این جلسه بر لزوم توجه به اهمیت پرداخت زکات تاکید کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه توازن در پرداخت زکات در طول سال همواره باید مورد توجه باشد، افزود: خیرین بندر آستارا همواره در این حوزه پیشگام و ثابت قدم هستند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید بر فعالیت رسانه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ زکات،گفت: اصحاب رسانه به عنوان بازوان توانمند کشور و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان نقش بسیار اثرگذاری در فرهنگ‌سازی دارند.

کد خبر 1233620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha