فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها و هیئت‌ها باید فعالیت خود را به دل مسجد بیاورند/ مسجد به عنوان پیشخوان فرهنگی دولت است

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه شعار دولت «نهضت بازگشت به مساجد» است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم،گفت:فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها، هیئت‌ها باید محل فعالیت خود را مسجد قرار دهند ولی اکنون در بیرون از مساجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده شامگاه شنبه (۲۸ آبان) در دیدار با استاندار خوزستان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنمان در ایذه در اقدام تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، با بیان اینکه ظرفیت کانون‌های مساجد بسیار بی‌بدیل است، اظهار کرد: در کشور و مباحث فرهنگی هنری قطعا نسخه‌ای برای تربیت کانون‌ها است و فلسفه کانون‌ها نیز همین است که بتوانیم فضایی برای نوجوانان و جوانان در مسجد ایجاد کنیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در دهه ۶۰ مساجد محل فعالیت‌های فرهنگی هنری بودند و گروه‌های سرود و تئاتر در مساجد تشکیل شدند ولی رفته رفته این فعالیت‌ها و نقش مساجد کمرنگ شد.

 

وی با بیان اینکه شعار دولت «نهضت بازگشت به مساجد» است و همه باید برای تحقق این شعار تلاش کنیم، ادامه داد: فرهنگسراها، دارالقرآن‌ها، هیئت‌ها باید محل فعالیت خود را در مسجد قرار دهند ولی اکنون در بیرون از مساجد فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کانون‌های مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج برنامه‌ریزی کنید برای نوجوانان و جوانان»، عنوان کرد: باید تلاش کنیم در دولت جدید این فرمایش رهبر معظم انقلاب را در عرصه هنری و تربیتی محقق کنیم.

 

وی از فعالیت ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ کانون در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند تأسیس شدند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تاکید کرد: هیچ جایی به غیر از مساجد در کشور نمی‌توانیم پیدا کنیم که به عنوان پیشخوان فرهنگی دولت باشد.

 

وی بیان کرد: استان خوزستان به نسبت استان‌های دیگر دارای عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه کانونی است به طوری که در شهرستان شادگان که دارای ۲۲۰ روستا است تنها ۲۷ کانون شهری و روستایی داریم که باید تا پایان سال جاری حداقل مجوز تاسیس ۵۰ کانون دیگر صادر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده ابراز امیدواری کرد بتوانیم سنگر مساجد را تقویت و رونق مساجد را با حمایت بیشتر احیا کنیم و مساجد محلی برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باشد و با یک نهضت بتوانیم در جهت ارتقای کانون‌ها گام برداریم.

 

وی یادآور شد: مخاطب دولت در حوزه مسجد باید کانون‌های فرهنگی هنری باشند چرا که زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند و ساختار و تشکیلات حقوقی دارند و دارای شناسه حقوقی هستند.

 

کد خبر 1233626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha