ملتی که چشم انداز ظهور دارد نباید ناامید شوند

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دشمنی که تجربه بدبین کردن مردم به اهل بیت را دارد، می تواند ملت را به انقلاب و مرجعیت و روحانیت بدبین کند؛ گفت: ملتی که چشم انداز ظهور دارد نباید ناامید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، شنبه شب(۲۸ آبان) در مراسم بزرگداشت شهید محمود اخلاقی و شهدای اخیر امنیت و شهدای شاهچراغ گفت: تلاش دشمن ناامید کردن مردم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتی حاج قاسم می گويد شرط شهید شدن شهید بودن است؛ یعنی با فرهنگ شهادت زندگی کرده و عاشورایی باشید و این از آیه " من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله..." گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه چون ظهور قطعی است باید امیدوار بود؛ اظهار کرد: دشمن با سیاه نمایی و دروغ پردازی می خواهد مردم را ناامید کند و اگر به دروغ های آنان گوش بدهیم به نمازخواندن علی علیه السلام هم شک می کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری پیام شهدا را امیدوار بودن دانست و تاکید کرد: دستاوردهای انقلاب قطعاً چند برابر مشکلات و آسیب ها است اما دشمن با سیاه نمایی می خواهد جوانان را بدبین کند زیرا دشمن تجربه بدبین کردن مردم به رسول الله و به امیرالمومنین و به حسنین علیهم السلام را دارد و دشمنی که توانسته مردم را به رسول الله بدبین کند امروز می تواند به انقلاب و روحانیت و مرجعیت بدبین کند.

 

وی با متذکر شدن این مطلب که اگر می خواهید رونق نور امید در دل جوانان بیشتر باشد وعده های خدا را برای مردم بگویید؛ پایگاه جهاد تبیین را مسجد و مصلی نمازجمعه و مجلس شهدا دانست و با تاکید بر اینکه نگذارید این مکان ها خلوت شود؛ بی تفاوتی، بی غیرتی و بی انگیزکی را از پیامدهای ناامیدی و مجاهدت و مقاومت و استقامت و مراقبت را از آثار امیدواری عنوان کرد.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: صریح ترین آیه ای که به ما امیدواری می دهد آیات فان مع العسر یسری(سوره انشراح) است و ملتی که ۳۴ سال با ویروس نفاق داخلی و ویروس خارجی تحریم و جنگ مقابله کرده و از پا نیفتاده، امت آن باید امیدوار باشد.

 

وی ادامه داد: مملکتی که پشتیبان آن توکل و توسل است و چشم انداز ظهور دارد نباید ناامید شود و همه مامور هستیم به هم امید بدهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه دومین پیام شهدا را مبارزه با طاغوت های بیرون و درون دانست و افزود: ضربه های چهار دهه انقلاب را از کسانی خوردیم که طاغوت درون خود را سرنگون نکردند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید جمهوری اسلامی در جغرافیای درون ما نیز حاکم شود و مدیری که هنوز دنبال زیاده خواهی ها و... است اسلام در وجودش اجرا نشده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری در پایان خطاب به همه دشمنان گفت: اگر در این سه ماهه دهها شهید گرفتید وعربده کشی می کنید مردم از راه اتصال به ظهور دست برنمی دارند و در برابر مشکلات استقامت کرده و رهبری را تنها نمی گذارند.

کد خبر 1233630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha