مسئولان مردم را به آینده امیدوار کنند

رضایی‌پور با بیان‌اینکه مسئولان باید در خدمت مردم باشند، گفت: مسئولان حس وحدت و همدلی را در جامعه تقویت کرده و مردم را به آینده امیدوار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عنایت رضایی‌پور امروز(شنبه، ۲۸ آبان) در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج، اظهارکرد: بسیج ۴۳ سال پیش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با هدف کمک به مردم به وجود آمد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه اکنون افراد مختلف در بیش از ۲۰ قشر عضو بسیج هستند، افزود: بسیج در حوزه‌های مختلف ورود کرده و کارها در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی مدیریت می‌کنند و این نقش روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

 

وی شهادت جمعی از هموطنان به دست کوردلان در جریان اغتشاشات اخیر را تسلیت گفت و ادامه داد: در یک ماه اخیر شرایط خوبی را در کشور نداشتیم و برخی بی‌بصیرتی‌ها و خرابکاری‌ها قلب مردم را شکست، برخی‌ها صدمه دیدند و برخی کارها تعطیل شد و تعدادی از هموطنان نیز به شهادت رسیدند.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه برخی با بی‌بصیرتی چنان دچار روزمرگی شده‌اند که از بسیاری مسائل آگاهی ندارند، گفت: مسائل و مشکلات در جامعه آنچنان که از سوی شبکه تروریستی ایران اینترنشنال و سایر شبکه‌های معاند عنوان می‌شود، نیست.

 

*لزوم مطالعه کتاب‌های تاریخی

فرماندار بندر آستارا بر لزوم مطالعه کتاب‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر ایران تاکید کرد و افزود: مثالی که از اوج اقتدار و شکوه رژیم پهلوی می‌زنند، جشن‌های ۲ هزار و ۵۰۰ ساله است و زمانی این جشن‌ها برگزار می‌شد که در کشور کوچکترین امکاناتی نبود و با بررسی این جشن ها می بینیم که در آن شرایط غذای مدعوین جشن از فرانسه تامین می‌شد.

 

وی با بیان‌اینکه از سال ۵۷ تا ۶۷ که دست استکبار جهانی از کشور ما کوتاه شد، در اوج فعالیت‌شان حدود ۱۷ هزار نفر را با دستان داعشی وطنی آن زمان ترور کردند، تصریح‌کرد: از  آن جمله شهدای آن زمان می‌توان از شهیدان رجایی، باهنر و آیت‌الله بهشتی نام برد.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه دشمنان برای خارج شدن کشور از مسیرش برای دست‌یابی دوباره به منابع مالی غنی که از دست‌شان خارج شده بود، ۴۰ مورد کودتا علیه کشورمان انجام دادند، ادامه داد: پس از آن نیز دشمنان با تجهیز صدام از هوا، زمین و دریا به منظور ایجاد مشکل برای نظام تا روی پای خودش نتواند بماند زیرا انقلاب مظلومان و مستضعفان قول‌هایی به مردم داده بود ولی دشمنان تلاش می‌کردند که تا آنها عملی نشود.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان‌اینکه با پایان جنگ دهه تثبیت، فعالیت‌های اقتصادی و چشیدن طعم شیرین خودکفایی آغاز شد، اضافه‌کرد: حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای شد تا دوباره آمریکا به این منطقه بیاید و پس از ۲۰ سال که از افغانستان خارج شد، قاچاق مواد مخدر بیشتر شده بود وضعیت مردم‌اش بدتر شده بود و جامعه‌اش هنوز هم به ثبات نرسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ماجرای ۱۱ سپتامبر، حمله به لیبی و مرگ قذافی را شاهد بودیم، افزود: تجهیزات زیرزمینی و اتمی لیبی را بردند تا وضعیتش بهتر شود؛ اما وضعیت مردم خراب شد کشور را به خاک و خون کشیدند در نهایت هم اعلام کردند که به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند. 

 

رضایی‌پور ادامه داد: پس از اینکه عراق به کویت حمله کرده بود، به عراق حمله کردند، آن کشور را ویران نموده و غارت کردند همچنان هم با عنوان هزینه تامین امنیت ادامه دارد؛ سپس با بهانه‌ای دیگر سوریه را مورد هدف قرار دادند، هزاران نفر کشته، مصدوم و آواره کردند و کشور را ویران کردند.

 

فرماندار بندر آستارا گفت: سپس داعش را بوجود آورده و نقاط مختلف عراق را تصرف و به خونریزی و ویرانی آواره کردن خانواده‌ها ختم شد.

 

*ایران اسلامی داعیه‌دار مدیریت جهان اسلام است

وی با اشاره به اینکه پس از دوره‌ای که غرب قدرت بلامنازع جهان بود، به تدریج شرایط در حال تغییر است؛ چرا که روسیه در تلاش است تا قدرت خود را احیا کند، افزود: در این بین چین هم ادعای مدیریت جهان را دارد و جمهوری اسلامی در منطقه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و داعیه‌دار مدیریت جهان اسلام است و در درون کشور نیز همگرانی بین قوا ایجاد شده است.

 

رضایی‌پور با بیان این نکته که کسری بودجه و بدهی‌ها دولت آمریکا افزایش پیدا کرده است، تصریح‌کرد: آمریکا تلاش دارد منابعی جدید برای خود کسب کند تا بتواند در وضعیتی که قدرت‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است، به عنوان ابرقدرت همچنان سرپا بماند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌های بسیاری با کشورهای مختلف دنیا امضاء شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر صادرات نفت را به اندازه‌ای کافی انجام می‌دهد و این در حالی است که زمانی کشتی‌ها در بنادر جنوبی قادر به حرکت نبودند و مسئولان چشم به غرب دوخته بودند.

 

*دولت جدید بدهی‌های دولت گذشته را پرداخت کرده است

وی با بیان‌اینکه دولت جدید بدهی‌های دولت گذشته را پرداخت کرده است، افزود: دولت سیزدهم افزایش حقوق اقشار مختلف را با وجود افزایش تحریم‌ها در دستور کار قرار داده است.

 

رضایی‌پور اشاره به تداوم سیاست چماق و هویج از سوی مقامات آمریکایی در قبال کشورمان، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی به چند کشور عربی نزدیک شد و قول داد تا به آنها پدافند یکپارچه هوایی بفروشد و امنیت آنها را تامین کند و در این شرایط چندین موشک به سوی آرامکو شلیک شد و پدافندشان جواب نداد.

 

*غربی‌ها به بهانه‌های مختلف آل‌سعود را می‌دوشند

فرماندار بندر آستارا  در بخش دیگری از سخنان خود به رقص ترامپ با سران رژیم آل سعود اشاره کرد و ادامه داد: غربی‌ها به بهانه‌های دیگری همچنان آنها را خواهند دوشید.

 

وی تصریح‌کرد: غربی‌ها سلاح‌های‌شان را سعودی‌ها خواهند فروخت و این کارشان است و در این شرایط زمستان ساخت اروپا در حال آغاز شدن است.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه ایران الگوی حکمرانی جدیدی برپایه حکومت مستضعفان و اجرای عدالت ارائه کرده است، اضافه‌کرد: باید کشورهای دیگر این را قبول کنند که منابع ایران دیگر متعلق به خودش است.

 

*مسئولان مردم را به آینده امیدوار کنند

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با تاکید بر اینکه مسئولان باید در خدمت مردم باشند، افزود: مسئولان حس وحدت و همدلی را در جامعه تقویت کرده و آنها را به آینده امیدوار کنند.

 

وی با بیان‌اینکه در این شرایط عده‌ای به دنبال اغتشاش هستند و نظام در حال مماشات با آنهاست چرا که قصد ندارد روبروی مردم بایستد، تصریح‌کرد: به اندازه‌ای که افراد تجمع و اغتشاش می‌کنند نیرو برای مقابله با آنان است.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه برای حفظ و استقرار نظام هزینه‌های بسیاری داده شده و خون بهترین جوانان این مملکت تقدیم کشور و انقلاب شده است، گفت: اگر نیاز باشد بازهم  به انقلاب و کشور هدیه می‌کنیم.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه حق ملت این نیست که کشور درگیر آشوب باشد، اضافه‌کرد: حق ملت این نیست عده‌ای مصدوم شوند و ارازل و اوباش بی شناسنامه ما را تهدید کنند؛ این‌ها در برابر دریای بیکران انقلاب و نظام مانند کف روی آب هستند.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه چشم دشمن به ماست، گفت: برنامه‌های هفته بسیج با قوت و قدرت هرچه تمام پیگیری و اجرا شود.

 

 

کد خبر 1233640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha