ضعف سواد رسانه ای نوجوانان در استفاده از فضای مجازی

شاه محمدی گفت: فضای مجازی در اختیار نوجوانان قرار داده شده ولی سواد فضای مجازی به آنها آموزش داده نشده و در نتیجه بدون داشتن سواد رسانه ای هر مطلبی را که مشاهده می کنند باور می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، رسول شاه محمدی با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای در استفاده از فضای مجازی و بازی های رایانه ای بیان کرد: بازی های رایانه ای پدیده ای نوظهوری هستند، بنابراین نمی شود پایین بودن سرانه مطالعه را تنها به این موضوع ارتباط دهیم ولی اینکه چرا از بازی های رایانه ای استقبال بیشتری می شود موضوعی است که باید بررسی شود و یکی از دلایل آن به بحث تبلیغات باز می گردد.

 

مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین ادامه داد: در 2 سال گذشته آموزش عالی و آموزش حضوری در مدارس تعطیل بوده دانش آموزان به مدرسه مراجعه نکرده و با توجه به شرایطی که پیش آمد داشتن تلفن همراه برای دانش آموزان اجباری شد و همه این عوامل می تواند در استفاده از بازی های رایانه ای اثرگذار باشد.

 

وی عنوان کرد: سواد بازی، موضوع مهمی است، در سنین سه تا 11 سال و همچنین 13 تا 17 سال افراد بیشتر به بازی های ماجراجویی و ورزشی علاقمند هستند و در سنین 18 تا 34 سال بازی های اکشن و ورزشی و در سنین 35 تا 54 سال هم افراد در بحث بازی های موبایلی به بازی کلماتی علاقمند هستند.

 

شاه محمدی اعلام کرد: استفاده از بازی های رایانه ای باید بر اساس رده سنی و متناسب با آن سن مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان یادآور شد: فضای مجازی در اختیار نوجوانان قرار داده شده ولی سواد فضای مجازی به آنها آموزش داده نشده و در نتیجه بدون داشتن سواد رسانه ای هر مطلبی را که مشاهده می کنند باور می کنند.

کد خبر 1233696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha