کمیته امداد استان زنجان به بیش از ۱۳ هزار طرح اشتغال نظارت دارد

به گفته صالحی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰۰ فرصت شغلی با همکاری بانک های عامل برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند ایجاد شده ودر حال حاضر ۱۳۸۰۰ طرح اشتغال فعال تحت نظارت این نهاد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی صبح امروز در جمع فعالان هنر  صنایع مس وملیله که با حضور مدیرکل  صنایع دستی وگردشگری استان زنجان در سال جلسات این نهاد برگزار شد، با ارائه گزارشی از خدمات اشتغال زایی این نهاد گفت: اشتغال زایی وکمک به استقلال اقتصادی خانواده های عزیز تحت حمایت واقشار نیازمند از راهبردها واولویت های اصلی این نهاد است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت واقشار نیازمند در بخش های مختلف خدمت رسانی می کند، افزود:  منشاء اصلی فقر ویکی از آسیب های اجتماعی بیکاری است و اشتغال وکار آفرینی یکی از ارکان مهم توانمندساز برای کاهش آسیب های اجتماعی وریشه کنی فقر ومحرومیت وهمچنین ایجاد درآمد پایدار است که به عنوان یکی از رویکردهای اصلی این نهاد با جدیت دنبال می شود .

 

وی افزود: با همین نگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۸۰۰ فرصت شغلی در زمینه های مشاغل خرد وخانگی، دامداری، کشاورزی، خدمات صنایع دستی و کاریابی با همکاری  بانک های عامل برای توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند ایجاد شده ودر حال حاضر ۱۳۸۰۰ طرح اشتغال فعال تحت نظارت این نهاد وجود دارد.

 

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را بکارگیری نمایند بسته های تشویقی در نظر گرفته شده است، افزود:   این بسته های تشویقی در قالب بیمه پردازی از سوی این نهاد به شرط اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت، برای کارفرمایان در این بخش در نظر گرفته شده است.

 

وی بهره گیری از ظرفیت راهبران شغلی را از دیگر شیوه های موثر ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت دانست واضافه کرد: در این نوع طرح اشتغال زایی، مددجویان عزیز دغدغه تامین مواد اولیه وهمچنین فروش محصولات تولیدی را ندارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت های اشتغال زایی کمیته امداد در استان زنجان گفت: تنوع  فرآیند اشتغال زایی و طرحهای  گسترده در زمینه های مشاغل مختلف در عرصه های صنایع دستی وهنری، مشاغل خرد و خانگی و سایر مشاغل مرتبط با دامداری و کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار جهت توانمندسازی مددجویان واقشار نیازمند موفق بوده است .

کد خبر 1233699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha